آموزش و پرورش فارس الگویی برای همه کشور

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: انسجام و همدلی بیش از پیش باعث خواهد شد تا اداره کل آموزش و پرورش همچنان به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود و جایگاه خود را ارتقا بخشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حجت اله الماسی در دیدار با شورای معاونان اداره کل، نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز و عشایری، در باشگاه فرهنگیان شماره یک شیراز، اظهار کرد: متولیان آموزش و پرورش در استان پهناور فارس شما فرهنگیان هستید و همواره در کشور سرآمد فرهنگیان کشور بوده است.

وی با تجلیل از آموزش و پرورش فارس و همکاران فرهنگی استان، به واسطه انتخاب فارس جز پنج استان برتر کشور، افزود: استان فارس ظرفیت‌های دارد که می‌تواند جایگاه خود را ارتقا دهد و بالاتر از جایگاه فعلی قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: با وجود مخالفت‌هایی که وجود داشت طرح بزرگ اجرای رتبه بندی با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت اجرا شد و اگر این دولت آن را اجرایی نمی‌کرد این طرح هرگز عملی نمی‌شد.

الماسی خاطر نشان کرد: پیش بینی‌های شده بود که این دولت در حوزه آموزش و پرورش با چالش‌های اساسی رو به رو می‌شود اما به لطف الهی و تلاش‌های خالصانه این چالش‌ها را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: احیای دانشگاه فرهنگیان و تأثیر نمرات کتبی در کنکور از کارهای بزرگی است که علی رغم هجمه‌های شدید و متعدد، در این دولت انجام شد و به ثمر نشست.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز تبیین امری بسیار ضروری و حیاتی است و نباید اجازه داد آموزش و پرورش را بیش از این تضعیف کنند. لذا باید از ظرفیت حوزه‌های ستادی و مدیریتی در این راستا بهره مند شد.

الماسی اظهار کرد: انسجام و همدلی بیش از پیش باعث خواهد شد تا اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنان به عنوان یک الگو در کشور مطرح شود و جایگاه خود را ارتقا ببخشد.

وی افزود: آمار جذب نیروی انسانی در سال جاری بی نظیر و بی سابقه است لذا این آمار به سقف رسیده است و جبران باقیمانده کمبود نیروی انسانی باید از طریق حق‌التدریس‌ها و سایر روش‌ها انجام شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: توسعه متوازن هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است و بودجه‌های لازمه پیش بینی شده است.

الماسی تصریح کرد: در جذب نیروی انسانی دقت قابل توجهی در سال قبل صورت گرفت و ما امسال شاهد نیروهای بسیار خوبی در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که شرمنده شهدا نشویم و بتوانیم در راستای تحقق اهداف جمهوری اسلامی گام برداریم.

کد خبر 743334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.