۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شد.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار داد: در راستای تسریع ارائه خدمات به مردم با استفاده از ابزارهای نوین سامانه ارتباطات مردمی قوه قضائیه با نام سامانه سامع به نشانی الکترونیکی same.eadl.ir راه‌اندازی شده است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای ثبت درخواست با موضوعات اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ قانون آئین دادرسی مدنی، درخواست اعمال ماده ۷۹ دیوان عدالت اداری، درخواست ارفاق‌های قانونی، درخواست ملاقات حضوری با مقامات قضائی، انتقاد به رفتار و عملکرد، دریافت گزارش و پیگیری درخواست‌ها به این سامانه مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت استفاده از این سامانه در استان صورت گرفته است و گزارش‌های دریافتی سامانه هم به صورت روزانه بررسی و روند رسیدگی از طریق پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

شعبانی از ثبت ۵۸۸ تقاضا با موضوعات مختلف در سامانه سامع استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳۸۸ تقاضا معادل ۶۶ درصد این تقاضاها در مجموعه دادگستری استان پاسخ داده شده و سایر تقاضاها هم برای رسیدگی به مرکز ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در ضمن ۷۳ فقره درخواست دارای نقص مدارک که در سامانه ثبت شده بود، جهت تکمیل نواقصی به ثبت‌کنندگان ارجاع شده است تا پس از تکمیل مورد رسیدگی قرار بگیرد.

کد خبر 739958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.