به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید میعاد صالحی اظهار کرد: به ثمر نشستن ماده ۱۲، عملیاتی شدن استجازه نفت، انضباط بخشی به فرآیندهای مالی، اصلاح برخی فرایندهای مهم از جمله حذف کامل سیر واگنهای با شیر بسته یا دارای سیستم ترمز معیوب، حرکت به سمت تخصیص بهینه ناوگان به چرخههای مختلف مسیر چشمههای بار، تصویب جبران زیان مسافری از جمله مواردی است که زمینه رشد پرشتاب صنعت ریلی را فراهم کرده است.
وی با ارائه برنامه شرکت برای سال جدید، تاکید کرد: نهضت بازسازی لکوموتیوهای متوقف طولانی مدت در سال آینده اجرایی میشود و همچنین (ATC) دار کردن همه لکوموتیوها در دستور کار قرار میگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت مهم دیگر راه آهن را نوسازی و بازسازی واگنهای مسافری دانست و افزود: هر سه موضوع در سال ۱۴۰۳ به صورت همزمان پیگیری میشود؛ به طوری که نوسازی و بازسازی واگنهای مسافری، بازسازی لکوموتیوهای متوقف و ارتقای ایمنی از طریق ای تی سی مهمترین برنامه معاونت ناوگان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود و قاعدتاً همه شرکتهای تولیدکننده ناوگان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر
صالحی گفت: شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی نیز در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال آینده نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که شاخصهای حملونقل برای ما مهم است، در سال آینده باید علاوه بر افزایش کمیت واگنهای مسافری به افزایش کیفیت آنها بپردازیم تا مردم که از حملونقل ریلی خدمات میگیرند به نحو احسن تکریم شوند و حس رضایتمندی داشته باشند.
منبع: مهر
نظر شما