۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
رمضان ۲۰۲۴ در چین

ماه مبارک رمضان در چین از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و مردم با تزئین خانه‌ها با آیات قرآن به استقبال آن می‌روند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، رمضان، مقدس‌ترین و نهمین ماه در تقویم اسلامی است و روزه یکی از ارکان پنج‌گانه اسلام به شمار می‌رود و برای مسلمانان جهان ارزش بالایی دارد. بر اساس پیش‌بینی‌های نجومی نیز این ماه ممکن است تا نهم آوریل ادامه خواهد داشت، به این معنی که عید فطر احتمالاً روز چهارشنبه دهم آوریل ۲۰۲۴ خواهد بود.

رمضان ۲۰۲۴ در چین

ماه رمضان در چین

مسلمانان یک گروه اقلیت در چین هستند که حدود ۱.۵ درصد از کل جمعیت تقریباً ۱.۴ میلیارد نفری آن را تشکیل می‌دهند. گروه‌های قومی مسلمان این کشود از جمله اویغور، هوی، قزاق، اوزبک، تاجیک، تاتار، قرقیز، سالا، دونگ‌شیانگ و بونان همه در جشن‌های سالانه رمضان که در سراسر کشور برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. برای مسلمانان چین، ماه رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است و آن‌ها قبل از شروع این ماه مبارک خانه‌های خود را با آیات قرآن تزئین می‌کنند. مساجد نیز مانند سایر نقاط جهان اسلام میزبان عبادت‌کنندگان جدید هستند. بسیاری از وعده‌های غذایی افطار در طول ماه رمضان چین نیز با هدف تقویت پیوند بین جوامع مسلمان در جامعه برگزار می‌شود.

افطار در چین از نوعی الگو پیروی می‌کند که با نوشیدن چای و خوردن هندوانه شروع می‌شود، سپس مردم نماز می‌خوانند و پس از آن می‌توانند از منوی اصلی لذت ببرند که معمولاً شامل برنج همراه با انواع سبزیجات و گوشت است. غذاهای خیابانی سرو شده برای افطار نیز بیشتر یانگرو پائومو (سوپ با نان و بره)، رو سیامو (برگر چینی)، پیراشکی و نودل چینی است.

رمضان ۲۰۲۴ در چین

چینی‌ها به وعده سحری نیز توجه زیادی دارند. از آنجایی که ساعات روزه‌داری در این کشور نسبت به ساعت‌های ثبت‌شده در کشورهای عربی نسبتاً طولانی‌تر است، این وعده مهم‌ترین وعده غذایی روز در طول کل دوره روزه‌داری محسوب می‌شود.

انجمن اسلامی چینی در پکن، آغاز ماه رمضان را بر اساس محاسبات نجومی (و نه با رصد هلال ماه که در سایر کشورهای اسلامی رایج است) تعیین می‌کند، چراکه کشور فاقد مؤسسات و انجمن‌های مناسبی است که به این گونه امور اختصاص دارند.

کد خبر 737522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.