به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، علیرضا سرسنگی به تشریح اقدامات نوروزی سازمان فاوا در آستانه سال ۱۴۰۳ پرداخت و با بیان اینکه دغدغه سازمان همواره ارائه راهکارهای فناورانه محور و اجرای آنها در رابطه با موضوعات مختلف شهری و شهرداری بوده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر یزد یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای مسافرت و تفریح در ایام نوروز میباشد نیاز است تا اطلاعات مختلف مورد نیاز ایشان از طریق منبع معتبری به اطلاعشان رسانده شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد افزود: در همین راستا سازمان فاوا با تاکید بر استفاده از فناوریهای نوین و ظرفیت شرکتهای دانش بنیان اقدام به اطلاع رسانی به مسافران نوروزی به صورت هوشمند نموده است.
وی ادامه داد: این اقدام به واسطه استفاده از یک سری تجهیزات سخت افزاری تحت عنوان کیوسکهای راهنمای مسافر در مبادی ورودی شهر و همچنین پایانه مسافربری غدیر صورت گرفته که از طریق آنها مسافران و گردشگران شماره همراه خود را ثبت نموده و بلافاصله پیامکی با محتوای اطلاعات مورد نیاز خود از جمله لینک برنامههای نوروزی شهرداری یزد و لینک منظومه خدمات یکپارچه "یزدمن" که شامل آیتمهای کاربردی همچون نقشه جامع شهر یزد و حساب شهروندی و تهیه بلیط شهر بازی و سایر موارد میباشد را دریافت مینمایند.
سرسنگی افزود: همچنین رمزینه چارگوش (QR CODE) مرتبط با این سامانه نیز تولید شده و در مبادی ورودی شهر و در نقشههای راهنمای مسافر و سایر بنرهای مرتبط نوروزی چاپ گردیده که مسافران به محض اسکن نمودن آن با گوشی هوشمند خود، میتوانند شماره موبایل خود را در صفحه باز شده وارد نموده و اطلاعات مورد نظر را دریافت نماید.
رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد اظهار داشت: به لحاظ اهمیت نظرات مسافران به عنوان ناظرانی بر عملکرد شهرداری یزد، به صورت خودکار، ۲۴ ساعت پس از ارسال پیامک اولیه خوشامدگویی، پیامکی حاوی لینک نظرسنجی نیز برای آنها ارسال میشود تا عملکرد شهرداری یزد را در رابطه با آیتمهای مختلف مورد ارزیابی قرار دهند و شهرداری از این طریق به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شده و تا حد امکان نسبت به رفع مشکلات اقدام نماید.
نظر شما