محمدرضا انگشتباف در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: طی پیگیریهای انجام شده و در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ سازمان برنامه و بودجه کشور تنها مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال برای انتشار و فروش اوراق مشارکت متروی قم در سال ۱۴۰۳ را در نظر گرفته است.
وی با اشاره به حجم کلان و هزینههای زیاد تکمیل خط یک متروی قم افزود: طبق برنامهریزیهای انجام شده، بنا بر تکمیل فازهای نخست و دوم خط یک مترو قم و انجام مقدمات آغاز خط دوم مترو قم از طریق هزینهکرد منابع این اوراق در سال ۱۴۰۳ بود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تاکید بر لزوم تلاش متولیان امر و انجام رایزنیها و پیگیریهای در سطوح عالی مدیریت دولت برای تحقق کامل و ۲۵۰۰ میلیارد تومانی این منابع خاطرنشان کرد: مبلغ فعلی به هیچ عنوان پاسخگوی حجم اجرایی پیشبینی شده برای متروی قم نیست.
انگشتباف اجرا و تکمیل پروژه خط یک متروی قم را در گرو تأمین منابع مالی و تحقق تعهدات دولتی در این پروژه دانست و تصریح کرد: تیم اجرایی و عملیات عمرانی پروژه با تلاش پیمانکار پروژه، همچنین سازمان قطار شهری قم در حال اجرای مراحل مختلف پروژه است و باید منابع مالی در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه نیز محقق شود و در اختیار قرار گیرد.
وی پیشبینی تکمیل خط یک مترو قم به شرط تأمین منابع را در افق ۳ تا ۴ ساله اعلام کرد و گفت: مصوبه سال جاری شورای اسلامی شهر قم اخذ سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بود که آذرماه با پیگیریهای انجام شده در وزارت کشور مبلغ ۲,۵۰۰ میلیارد تومان قطعی و بهمنظور خرید واگن، تکمیل فاز دوم خط یک و انجام مقدمات خط دو متروی قم در نظر گرفته شد.
مدیرعامل قطار شهری قم با تشریح پیگیریهای متعدد برای تحقق منابع مالی پروژه و استفاده از ظرفیتهای مختلف تاکید کرد: طی جلساتی که از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان وزارت کشور و سازمان شهرداریها داشتیم، مقرر شد ۲,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو شهر قم تثبیت شود که اگر این اتفاق قطعی شود و با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به مرحله اجرا برسد منابع مناسبی برای کار در حوزه قطار شهری برای سال آینده خواهیم داشت.
نظر شما