به گزارش خبرگزاری ایمنا محمدرضا ابراهیمی شامگاه _یکشنبه بیستم اسفند_ در یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برای کیفیسازی آموزش هنرستانها در استان اصفهان مسئولان استانی باید پایکار بیایند تا تجهیزات مناسب این مدارس تهیه شود، اظهار کرد: تجهیزات تأمین شده در دو سال گذشته و تزریق این میزان در دولت سیزدهم نسبت به دولتهای گذشته کمسابقه بوده است و باید این موضوع تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آموزش زبان شهروندی، تجربهپذیری عاطفی، فرایند توانمندسازی دانشآموزان با مفاهیم شهری، کنترلپذیری اجتماعی و ابعاد مشخصات اجرایی کلاس شهر از مهمترین اهداف اجرای این نشست است، افزود: طراحی برنامههای کلاس شهر در مقاطع ابتدایی کلاس اول، رقابت شش گانه کلاس دوم و آموزش شهروندی کلاس چهارم، بازی میدانی کلاس پنجم، فراخوان خانوادگی کلاس ششم از جمله برنامههای این طرح است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: مهمترین هدف در ایجاد رویکرد جدید ساختار تعلیم و تربیت مدارس استان، نهادینهکردن برنامههای مذهبی در ساختار فضای آموزشی برای دانشآموزان طی سال جاری بوده است.
وی افزود: در این طرح بیش از چهار هزار دانشآموز در اردوهای مذهبی قم و جمکران همراه با اجرای برنامههای فرهنگی و نمایشی حضور پیدا کردند و با موضوعات مختلفی مانند جهاد تبیین، رسانه و دین و نظام اسلامی آشنا شدند.
ابراهیمی تصریح کرد: بحث مشارکت حداکثری رأی اولیهای دانشآموز استان در مقوله انتخابات مجلس شورای اسلامی سال جاری برای ما بسیار موضوع جدی بود که با تبلیغات ویژه و همراهی جامعه معلمان بهخوبی اجرایی شد.
وی مهمترین برنامههایی که در آموزش و پرورش استان اصفهان در دستور کار قرار دادیم، گفت: همکاری دوجانبه و اثربخش با سایر بخشها به ویژه شهرداری اصفهان بوده است که منجر به برنامههای مشارکتی در حوزههای ورزش و فرهنگ و موضوعات آسیبهای اجتماعی در جامعه بین جوانان و نوجوانان شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: در تابستان سال گذشته توانستیم با حمایتهای ویژه از سوی دولت از فضای حیاط ۲۰۰ مدرسه برای ایجاد برنامه ورزش همگانی صبحگاهی با شهرداری اصفهان توافق برقرار کنیم که این طرح با هدف ایجاد مدرسه به عنوان یک بستر فرهنگی و ایجاد نشاط به اجرا رسید.
وی گفت: یکی از مهمترین رسالتهای آموزش و پرورش حوزه مهارتافزایی است و مطابق با سند تحول بنیادین باشد در کنار سایر ساحتها به موضوع مهارتی توجه ویژه شود، از اینرو آموزش و پرورش ملزم شده تا مطابق برنامه توسعه ۵۰ درصد دانشآموزان بهسوی هنرستانها سوق داده شوند، چراکه باید به سمتوسوی کارآفرینی و بازار کار دانشآموزان را هدایت کرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: استان اصفهان طی دو سال گذشته از ۴۳.۷ به ۴۷.۶ درصد رسید در حالی که از میانگین کشوری بالاتر است؛ هنرستانهای جوار صنعت و تبدیل صنایع به هنرستان صورت پذیرفت و به نسبت میانگین کشوری جایگاه مطلوبی را داریم، بنابراین باید تلاش کنیم که این افزایش درصد حضور دانشآموزان در هنرستانها ادامه داشته باشد.
نظر شما