داوود بحیرایی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اتوبوس همچون هر وسیله نقلیه دیگری پس از گذشت مدت زمانی حدود پنج سال از کارکرد، دچار استهلاک میشود و دیگر نمیتواند مثل روزهای نخست کارایی داشته باشد.
وی افزود: این فرسودگی در اتوبوس با موارد بسیاری از جمله کاهش کیفیت رنگ، ایجاد پوسیدگی در بدنه و بخشهای مختلف اتوبوس، خرابی موتور و دودزایی اتفاق میافتد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: بازسازی اتوبوس در واقع فرایندی است که در آن تمام بخشهای اتوبوس نوسازی شده و قطعات فرسوده تعویض میشود، همچنین در این فرایند پوسیدگیها نیز برطرف و اتوبوس بهطور کامل مجدد رنگآمیزی خواهد شد.
بحیرایی گفت: با این احیای مجدد و بازسازی، اتوبوس میتواند حداقل پنج سال دیگر به چرخه حیات خود ادامه دهد.
وی با بیان اینکه فرایند بازسازی بستگی به نوع اتوبوس دارد، ادامه داد: بهطور مثال در حال حاضر هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس ۱۲ متری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تا دو میلیارد تومان بوده و هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس دو کابین حدود چهار میلیارد تومان است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خاطرنشان کرد: بهطور متوسط سالانه حدود ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی کلی و حدود ۱۰۰ دستگاه بازسازی جزئی میشود.
بحیرایی گفت: کمبود منابع مالی برای بازسازی اتوبوسها، کاهش کیفیت لوازم یدکی در بازار و کمبود نیروی استادکار در زمینه بازسازی از عمده مشکلات حوزه بازسازی است.
نظر شما