تکریم ارباب رجوع به واسطه رسیدگی به مشکلات شهروندان در چارچوب قانونی

شهردار منطقه ۱۰ کلانشهر شیراز از تکریم ارباب رجوع به واسطه رسیدگی به مشکلات شهروندان در چارچوب‌های قانونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا شیراز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰ شیراز، شهرام سبزیان‌فرد در حاشیه میز خدمت با تاکید بر این موضوع که ارتباط مستقیم با شهروندان شیراز به صورت پیوسته در دستور کار شهرداری منطقه ۱۰ قرار دارد، اظهار کرد: ملاقات‌های مردمی نقش ارزنده‌ای در ارتقای رضایتمندی شهروندان دارد و بر این اساس تمام بخش‌های شهرداری منطقه ۱۰ رسالت پاسخگویی به مطالبات شهروندان را در اولویت قرار داده‌اند.

وی افزود: حل مشکلات مردم در چارچوب‌های قانونی مهم‌ترین دستاورد برگزاری میزهای خدمت است.

شهردار منطقه ۱۰ کلان شهر شیراز با تاکید بر این موضوع که تمرکز بر مردم‌محوری است، اضافه کرد: در پرتو برگزاری میزهای خدمت شاهد حذف واسطه‌های نامشروع هستیم و عموم شهروندان به راحتی با مدیران ارشد شهری دسترسی داشته و مشکلات خود را در میان می‌گذارند.

سبزیان فرد ادامه داد: در یک سال اخیر حجم فعالیت‌های حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری با رشد چشمگیری مواجه شده است.

وی با آسیب شناسی برخی از چالش‌هایی که در این منطقه مهم از کلانشهر شیراز وجود دارد، اضافه کرد: یکی از مسائل منطقه ۱۰ مربوط پراکندگی شهرک‌ها است که تعدادی از آن‌ها نظیر انجیره، دوکوهک و گویم در زمره مناطق کم‌برخوردار قرار می‌گیرند.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز خاطرنشان کرد: در سنوات اخیر بسیاری از زیرساخت‌های ضروری در شهرک‌های منطقه ۱۰ گسترش یافته و همچنان به دنبال محرومیت زدایی در مناطق کم‌برخوردار هستیم.

سبزیان‌فرد از اتمام پروژه‌های ساختمان آتش‌نشانی، انبار مدیریت بحران، مخزن پنج هزار متر مکعبی و پنج پارک محله‌ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در مرحله ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت قرار دارند و در شش ماه نخست سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته این مقام مسئول بیش از ۹۰ درصد از بودجه خدمات شهری منطقه ۱۰ شهرداری شیراز جذب شده و با حمایت شهردار کلان شهر شیراز و پشتیبانی‌های شورای اسلامی شهر شاهد ارتقا کیفیت زندگی شهروندان در این منطقه مهم و پهناور از کلان شهر شیراز هستیم.

میزهای خدمت در محلات تسری خواهد یافت

در حاشیه این میز خدمت ابراهیم کمالی ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۱۰ شیراز پاسخگویی به مطالبات شهروندان را از اصلی‌ترین رسالت‌های مدیریت شهری برشمرد.

وی افزود یکی از مهمترین ویژگی‌های میزهای خدمت این است که تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا تصمیم‌سازی‌ها به سمت و سوی مردم با رعایت ضوابط قانونی تمایل داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اعلام این خبر که میزهای خدمت در محلات تسری خواهد یافت، اضافه کرد: منطقه ۱۰ کلانشهر شیراز در زمره مناطق پهناور و نوپایی قرار می‌گیرد که با مشکلات عدیده و انباشته‌ای روبرو است و برای حل آن‌ها باید حمایت‌های بیشتری از این منطقه صورت گیرد.

کمالی ادامه داد: در بسیاری از مناطق و شهرک‌های منطقه ۱۰ دارای فضاها و محیط‌های شهری مناسبی هستیم، اما الحاقاتی که به این منطقه انجام شده دارای زیرساخت‌های مناسبی نیستند و باید حجم سرمایه‌گذاری دوچندانی در آن‌ها صورت گیرد.

وی از کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از چالش‌های منطقه ۱۰ یاد کرد و افزود: نیاز ضروری به تقویت نیروی انسانی در منطقه ۱۰ وجود دارد و به موازات آن برای غلبه بر این چالش می‌توان ناحیه و منطقه جدیدی را در این محور از کلانشهر شیراز تأسیس کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های منطقه نام برد و خواستار تمرکز برای حل معضل باغ شهرها بر اساس قانون و موارد حقوقی شد.

کمالی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از کلان پروژه‌های شهرداری شیراز مانند زیرگذر گویم و ۵۵ متری حافظ در منطقه ۱۰ واقع شده و در کنار آن باید تمهیدات لازم برای اتصال آزادراه به شیراز که در این منطقه صورت می‌گیرد، اندیشیده شود.

تصمیم‌سازی پشت درهای بسته نتیجه‌ای جز شکست ندارد

حمیدرضا اسماعیلی معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این میز خدمت اظهار کرد: تصمیم‌سازی پشت درهای بسته نتیجه‌ای جز شکست ندارد و به همین دلیل در میزهای خدمت به جمع‌بندی‌های لازم برای ارائه خدمات مطلوب و مؤثر به شهروندان می‌رسیم.

وی افزود: حضور در میزهای خدمت سبب تقویت ارتباط شهروندان با مدیریت شهری می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه تمرکز شهرداری بر پایه حل مشکلات شهر و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان استوار است، اضافه کرد: عموم جامعه و پیمانکاران مواردی را در حوزه‌های در حوزه‌های املاک، درآمد، مالی و اقتصادی مطرح می‌کنند که بر اساس توان و امکاناتی که در اختیار داریم تمام تلاش خود را برای حل مشکلات به کار می‌گیریم.

اسماعیلی دستاورد برگزاری میزهای خدمت را ارزنده توصیف کرد و افزود: برخی از مطالبات شهروندان به صورت لحظه‌ای قابل حل شدن است و شماری دیگر در دستور کار رسیدگی قرار می‌گیرند.

به گفته این مقام مسئول، منطقه ۱۰ کلانشهر شیراز بر محور توسعه واقع شده و نقش ارزنده‌ای در ترسیم آینده کلان شهر شیراز دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در پایان اضافه کرد: این منطقه پهناور از کلان شهر شیراز پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های عمرانی، خدمات شهری، زیباسازی، گسترش فضای سبز و غیره داشته که نویدبخش آینده درخشانی است.

کد خبر 733266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.