به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در نشست برخط با حضور معاونان آموزش متوسطه، معاونان پرورشی و فرهنگی، رؤسای ادارات آموزش دوره متوسطه و مشاوره استانها اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم کشور مسئله انتخابات است، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هرکسی مخاطبی دارد باید حضور مردم در صحنه مشارکت در انتخابات را ترویج نماید.
وی افزود: آموزش و پرورش و دانش آموزان دوره متوسطه در انتخابات نقش مهمی دارند که به شور انتخابات و مشارکت بیشتر مردم میافزاید.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر مسئله رشد بهداشت روانی دانش آموزان تصریح کرد: در آموزش و پرورش، جز برنامهریزی و سیاستگذاری آموزشی برای رشد علمی و پژوهشی دانش آموزان و جامعه، وظیفه رشد بهداشت روانی آنها که باعث بالندگی بهداشت روانی جامعه میشود، نیز مسئله مهم و راهبردی است.
وی گفت: دانشآموز در مدرسه و زندگی، تجربیات موفق و ناموفق و شکستهای را تجربه میکند که باعث نگرش مثبت یا منفی در ایشان و تواناییهایشان میشود، اگر دانشآموز مهارت لازم برای مواجه با آن را نداشته باشد با چالش روبهرو خواهد شد.
کاظمی با تاکید بر توجه به مسئله بهداشت روانی، تصریح کرد: از این رو بهداشت روانی و توجه به آن برای برنامه ریزان مهم است و باید در دانش آموزان احساس خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت که زمینه امید آفرینی در نوجوانان میشود را تقویت کرد.
وی در این ارتباط برخط، گفت: دانشآموزانی که خودکارآمدی بالایی دارد برای رسیدن به اهدافش بیشتر تلاش میکند و در صورت شکست، سرخورده نمیشود و پلی برای پیشرفت میسازد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورشبا اشاره به سند تحول بنیادین، افزود: هدف سند تحول بنیادین هم تربیت چند بعدی و چند ساحتی است و کسب شایستگیهای مختلف از جمله شایستگیهای توسعه فردی نیز مورد تاکید است، باید مهارتهای کافی تحصیلی را در دانشآموزان ارتقا داد که چگونه برنامهریزی و چگونه مطالعه کنند، تفکر کردن و ایجاد انگیزه را به آنها آموخت.
وی در پایان با تاکید بر ارتقای مهارتهای دانش آموزان گفت: همان گونه که به دنبال ارتقای مهارتهای حرفهای معلمان هستیم، برای ارتقای مهارتهای دانشآموزان با هدف ارتقای کیفیت آموزشی نیز باید برنامهریزی و اقدام کرد.
نظر شما