به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با محسن تویسرکانی شهردار کرمان پیرامون توسعه روابط و ارتقا همکاریهای فیمابین گفتوگو کرد.
وی با بیان اینکه شهر کرمان با سابقه کهن تاریخی و فرهنگ غنی، از جایگاه اصلی خود فاصله دارد، اظهار کرد: ادارات ثبت اسناد و شهرداریها جزو پرمراجعهترین دستگاههای خدماترسان بوده که حوزه وظایف مرتبط و ارتباط تنگاتنگ دارند و بهبود فرآیندهای فیمابین، برای تسهیل امور مردم ضرورت دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان اضافه کرد: مکانیزه شدن مکاتبات بین ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی با شهرداریها علاوه بر کاهش مراجعات حضوری مراجعین، تأثیر بسزایی در جلوگیری از جعل و سو استفاده از مکاتبات اداری دارد و ایجاد زیرساخت مکاتبات الکترونیک بین ادارات ثبت اسناد و شهرداریها یک ضرورت است.
وی با اشاره به اینکه ادارات ثبت اسناد و املاک اسناد تفکیکی عرصه و آپارتمانها را بر اساس نقشههای موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها و گواهی پایان کار صادره از شهرداریها صادر میکنند، ایجاد ادبیات مشترک بین شهرداری، نظام مهندسی و ادارات ثبت اسناد نقش مؤثری در تسریع ارائه خدمات و در نتیجه کاهش هزینههای مردم دارد که این مهم با انعقاد تفاهمنامه سهجانبه امکان پذیر است.
محسن تویسرکانی شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه اقدامات جزیرهای و نبود نگاه بلندمدت یک آفت است، بر لزوم ارتقا تعاملات شهرداری و ثبت اسناد و املاک تاکید کرد.
نظر شما