جزئیات نشست‌های نمایشگاه رسانه‌های ایران اعلام شد

غرفه غزه در بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، ۱۷ نشست تخصصی در سالن «بشارت صبح کانون رسانه‌های حامی غزه» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه با بخش ویژه‌ای برای غزه میزبان ۱۲ رسانه فعال در حوزه مقاومت است و بخشی را تحت عنوان «غرفه غزه» برپا می‌کند.

«غرفه غزه» برای آگاه سازی و تبیین جنایات رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند و در روز نخست برگزاری نمایشگاه یکشنبه ۲۹ بهمن ماه در سالن بشارت صبح چهار نشست «نقش مقاومت لبنان در نبرد غزه» ساعت ۱۰:۴۴ تا ۱۱:۴۴، «بررسی روند یک سقوط از ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۳» ساعت ۱۵، «همکاری بین‌المللی میان رسانه‌های دنیا» ساعت ۱۶ و «تأثیر رسانه‌های مقاومت در تاب‌آوری‌های اجتماعی و جامعه مقاومت» ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

دوشنبه ۳۰ بهمن و در دومین روز از برگزاری نمایشگاه پنج نشست در «غرفه غزه» برگزار می‌شود که شامل نشست بررسی «اخبار جعلی» در ساعت ۱۱، نشست «استمرار اعتراضات جهانی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی» در ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶، نشست «طوفان الاقصی؛ چالش‌های اثرگذاری و مقابله با جنگ رسانه‌ها» در ساعت ۱۵، نشست «بهره‌برداری حداکثری ظرفیت‌های رسانه‌ای و تکنیک‌های نوین در حمایت از مقاومت» ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و نشست «نظم نوین جهانی و جایگاه ایران در آن» در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

همچنین در روز سه‌شنبه اول اسفند و در سومین روز از برگزاری نمایشگاه «غرفه غزه» با برگزاری چهار نشست میزبان فعالان رسانه و اخبار مقاومت به این قرار است: نشست بررسی «درباره تحولات فلسطین با حضور شخصیت‌های برجسته جبهه مقاومت» در ساعت ۱۰، نشست «شیوه‌های اقناع در رسانه» در ساعت ۱۵، نشست «معرفی شبکه، ساختار شبکه و سیاست‌های آن؛ استفاده از تکنولوژی‌های روز در رسانه» در ساعت ۱۵ و نشست «اقتصاد عکاسی مطبوعاتی در رسانه‌های بین‌الملل» ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

«غرفه غزه» روز پایانی برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران چهارشنبه ۲ اسفند با برگزاری چهار نشست به فعالیت خود به این شرح ادامه می‌دهد: نشست «تأثیر هجوم علیه غزه بر افکار عمومی اروپا از روایت تا واقعیت» در ساعت ۱۰، نشست «خبرنگاری در زمان جنگ» در ساعت ۱۱ نشست «اخلاق رسانه‌ای در نبرد غزه» ساعت ۱۵ و نشست «کاربرد عکاسی خبری در جهان معاصر» در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

حضور مدارس در گردهمایی چهار روزه

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با ایجاد بخش کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای حضور دانش‌آموزان فراهم کرده تا ضمن با آشنایی با تولیدات رسانه‌ای؛ مهارت‌های تولید محتوا را بیاموزند. مدارس می‌توانند در این چهار روز دانش‌آموزان را به نمایشگاه بیاورند تا از کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های ویژه استفاده کنند.

در این دوره از نمایشگاه با بخش ویژه کودک و نوجوان فرصت مناسب تعاملی و آموزشی برای مخاطبان و کودک و نوجوان و والدین و مسئولان آموزشی از مدارس فراهم شده تا ضمن بازدید از بخش کودک و نوجوان با اصول سواد رسانه برای این گروه از جامعه آشنا شوند.

‌بخش ویژه کودک و نوجوان با برگزاری و تدارک بخش‌های ویژه آموزش تولیدات رسانه‌ای از جمله عکاسی، تصویربرداری، متحرک‌سازی و ساخت پادکست را برای کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

اجرای نمایش‌های خلاق ویژه کودکان از بخش‌های جذاب بخش کودک و نوجوان نمایشگاه است که در قالب نمایش مفاهیم رسانه‌ای را بهتر خواهند آموخت و در کنار آن در بخش رویداد والدین می‌توانند با اصول استانداردهای مرتبط با رسانه‌ای دیداری و شنیداری کودک از جمله فیلم، کتاب و … آشنا شوند.

بخش کودک و نوجوان نمایشگاه فرصت مناسبی است تا متولیان فرهنگی مدارس دانش‌آموزان را برای بازدید به این بخش بیاورند و در راستای شکل‌گیری ایده‌ها و آموزش‌های رسانه‌ای فرصت تولیدات خلاق دانش‌آموزان در مدارس را پس از نمایشگاه نیز فراهم کرده و توسعه دهند.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 728876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.