به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجانشرقی و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در متن توضیحات ارائه شده توسط سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز آمده است:
با توجه به اجرای تونل خط دو به صورت مکانیزه، در دستگاههای حفار EPB برای حفاری و پایدارسازی جبهه کار تونل از فومهای ویژه حفاری استفاده میشود که در صورت وجود راه فرار (از قبیل وجود چاههای جذبی، منهول فاضلاب، قناتهای قدیمی، خاک درشتدانه) امکان رسیدن فوم به سطح زمین وجود دارد.
در خیابان عباسی نیز به دلیل وجود قناتهای متروکه قدیمی و همچنین نوع خاک منطقه، به صورت موضعی بیرون زدگی فوم روی داده است.
با توجه به خاصیت فوم، کف حاصل خود به خود از بین رفته و هیچ گونه آثار سوئی در سطح ایجاد نخواهد کرد.
نظر شما