توزیع شیر رایگان برای ۱۷۳ هزار دانش‌آموز کردستانی آغاز شد

توزیع شیر رایگان برای ۱۷۳ هزار دانش‌آموز کردستانی امروز پس از شش سال وقفه دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، آئین نمادین توزیع شیر رایگان در مدارس استان کردستان امروز _دوشنبه، شانزدهم بهمن_ با حضور مسئولان در دبستان آزادگان سنندج برگزار شد.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان در این مراسم، توزیع شیر رایگان در مدارس را به صورت یک طرح کشوری بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: بخش‌های مختلف در استان، آموزش و پرورش را در حوزه زمینه‌سازی جهت توزیع شیر رایگان در مدارس همراهی کردند.

وی مصرف شیر را در سلامت دانش‌آموزان بسیار مؤثر دانست و با بیان اینکه یکی از اهداف توزیع شیر رایگان در مدارس توجه به آثار روحی و جسمی این ماده غذایی است، افزود: دانش‌آموزان سه نوبت در هفته شیر دریافت خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تمهید مقدمات توزیع شیر، تصریح کرد: فرآیند سنگینی برای آغاز توزیع شیر بین ۱۷۳ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی شهر و روستاهای استان طی شده است.

خوشگوار، اعتبار اختصاص یافته برای این طرح بزرگ در استان را بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سلامت دانش‌آموزان برای وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم دارای اهمیت فراوانی است.

وی به نظارت دائمی استان بر توزیع شیر سالم اشاره کرد و از دانش آموزان نیز خواست به عنوان سفیران سلامت، در این فرآیند نظارت داشته و آموزش و پرورش را همراهی کنند.

به گزارش ایمنا، در این آئین برنامه‌های متنوعی از جمله سرود دانش‌آموزی و جشن توزیع شیر برگزار شد.

کد خبر 725894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.