رابطه مستقیم یادگیری با شاد بودن افراد / نشاط اجتماعی روی رفتار کودکان تاثیر دارد

عضو هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی دانشگاه اصفهان گفت: نشاط اجتماعی ابتدا روی رفتار کودکان تأثیر می‌گذارد و بسیاری از مشکلات کودکان از جمله لجبازی، پرخاشگری و نافرمانی کاسته می‌شود، همچنین عملکرد تحصیلی و یادگیری آن‌ها نیز بهتر می‌شود، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد یادگیری با شاد بودن رابطه مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد عابدی در نهمین قسمت از فصل دوم برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: نشاط یکی از مؤلفه‌های روان‌شناسی مثبت است؛ برخی روان‌شناسان رشته روان‌شناسی مثبت را رشته شاد زیستن نیز نام‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در دو حیطه روان‌شناسی و دیگری حوزه جامعه شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: وقتی یک کودک شاد باشد، تمام ابعاد وجودی آن تأثیر می‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی دانشگاه اصفهان ادامه داد: نشاط اجتماعی ابتدا روی رفتار کودکان تأثیر می‌گذارد و بسیاری از مشکلات کودکان از جمله لجبازی، پرخاشگری و نافرمانی کاسته می‌شود، همچنین عملکرد تحصیلی و یادگیری آن‌ها نیز بهتر می‌شود، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد یادگیری با شاد بودن رابطه مستقیم دارد.

عابدی بیان کرد: نشاط اجتماعی روی روابط اجتماعی و دوست‌یابی کودکان نیز تأثیر می‌گذارد، نکته بسیار مهم این است کودکان شاد از نظر توجه، سرعت و حافظه عالی هستند، اما کودکانی که ترس و اضطراب دارند، اینگونه نیستند.

وی ادامه داد: اگر شهردار اصفهان بودم، مشاوران روان‌شناس را برای ایجاد هیجانات مثبت، همچون شادی، سرزندگی و امید را در شهر به‌کار می‌گرفتم.

کد خبر 725678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.