به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی کردستان، جهانگیر الیاسی اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، برای اراضی دولتی واقع در محدوده سکونتگاههای غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران) که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی قبل از یکم فروردین ۹۴ تصرف و در آن بنا احداث شده و در حال بهرهبرداری باشد، سند مالکیت رسمی صادر میشود.
وی به شرایط صدور سند در این اراضی اشاره کرد و افزود: فرد متقاضی و همسر وی باید فاقد مسکن بوده و از دولت، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ادامه داد: هریک از متصرفان تنها امکان بهرهمندی از یک قطعه زمین را دارند.
الیاسی به مزایای دریافت سند اشاره کرد و افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان کار، تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از فاجعه انسانی به هنگام زلزله و آتش سوزی، امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی، امکان افزایش سرمایه گذاری در محله، امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد تعلق خاطر را از جمله مزایای این طرح برشمرد.
وی اضافه کرد: متقاضیان برای دریافت سند باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس Facility.udrc.ir پیش ثبتنام را انجام داده و در ادامه با مدارک ملکی، کارت ملی و قبض آب و یا برق به اداره واگذاری معاونت املاک ادارهکل راه و شهرسازی مراجعه کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: طبق دستورالعمل بند (م) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، آخرین مهلت برای دریافت سند مالکیت پایان سال جاری است.
نظر شما