به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد آقامیری در جلسه شورای سازمان با تاکید بر اینکه در مناطق پرجمعیت شهر وجود مترو ضروری است، اظهار کرد: مسیر درستی برای متروی قم در نظر گرفته شده است اما آغاز مسیر اگر از مسجد جمکران بود، مسافر پذیری بیشتری وجود داشت.
وی گفت: مترو باید در مسیرهای مسافر پذیر احداث شود تا بار ترافیکی را کاهش داده و هزینههای آتی را برای مدیریت شهری کاهش دهد.
استاندار قم خاطرنشان کرد: ذات پروژههای قطار شهری سودده نیست و اینجا سود شهرداری در کاهش هزینه است.
آقامیری با اشاره به اینکه نباید تأخیر را در پروژه تحمل کرد ابراز کرد: تأخیر ۴۸ ماهه در افتتاح پروژه قطار شهری صحیح نیست زیرا ۴۸ ماه آینده، استهلاک در سازهها ایجاد میشود و نیاز به بازسازی در برخی قسمتها به وجود میآید بنابراین باید با برنامهریزی مناسب هر چه سریعتر آن را راه اندازی کرد.
وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در سالهای اخیر در سازمان قطار شهری و پروژه متروی قم رخ داده است ادامه داد: یکی از مشکلات این است که ما پروژه را به جای اول از پایان شروع میکنیم.
استاندار قم گفت: مغز متفکری که پیشت تصمیمگیری برای اجرای طرحهایی مانند منوریل و متروی قم بوده، نقطه آغاز پروژه را از جای مناسبی انتخاب نکرده است.
نظر شما