به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در پانزدهمین هماندیشی ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مرکز رفاهی فرهنگیان قم با اشاره به طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده اظهار کرد: نقطه تماس کل حاکمیت با خانواده، مدرسه است و مدرسه تنها جایی است که همه مردم کشور فارغ از هر سلیقه و گرایشی فرزند خود را به آن میسپارند، اکنون تعداد ۳۶۰۰ مسجد در کشور با مدارس مراودات خوبی دارند.
وی با تاکید بر تمرکز ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش بر تحقق پیوند مسجد، مدرسه و خانواده افزود: پیوند این سه نهاد بسیاری از هدفهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تضمین میکند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت سوق دادن کودکان به سوی مراکز برکت آفرین، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین مفاهیم موقعیت و هویت یک مفهوم بسیار راهبردی است.
وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اجرای آن در یک دهه اخیر دستکم ۱۰ بار مورد تاکید قرار گرفته است، چرا که پشتوانه تعلیم و تربیت اسلامی دارد.
صحرایی با بیان اینکه ستاد همکاریها باید همت را برای اتحاد سه عنصر کلیدی مسجد، مدرسه و خانواده ببندد، افزود: آموزش و پرورش در کنار ستاد همکاریها است و وظیفه خود میداند که این کار را انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به جای ساختارسازی، گفتمانسازی کنند، گفت: گفتمان اتحاد مسجد، مدرسه و خانواده گفتمان برکتآفرین است، زیرا سبب سالمسازی جامعه شده و کل کشور از آن بهرهمند خواهند شد.
وزیر آموزش و پرورش مهمترین نیاز راهبردی کشور در تمام سطوح را اتحاد، انسجام و یکپارچگی دانست و اظهار کرد: هر کسی در مسئولیت خود در حال تلاش است، اما از آنجا که این تلاشها یکپارچه نیست، هنوز به قله نرسیدیم.
وی با تاکید بر اهمیت تقویت مدارس خاطرنشان کرد: اگر مدرسه را قوی کنیم، اقتصاد و فرهنگ نیز پویا، پُرقدرت و قوی خواهد شد، مدرسه مظهر قدرتمندی کشور است؛ بذر قدرت هر ملتی در مدرسههای آن کاشته میشود.
نظر شما