تحقق ۳۰ درصدی راه‌اندازی آبیاری نوین در اراضی کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از تحقق ۳۰ درصدی تعهد راه‌اندازی آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی قزوین خبر داد و گفت: از تعهد اجرایی استان که ۳ هزار هکتار است، ۹۱۵ هکتار تا امروز محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم دی‌_ در نشست طرح سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه و کارشناسان برگزار شد، اظهار کرد: از تعهد اجرایی سال جاری استان که راه‌اندازی سامانه آبیاری نوین در ۳ هزار هکتار است، ۹۱۵ هکتار تا امروز محقق شده است.

وی افزود: هنوز ۷۰ درصد از تعهد یعنی راه‌اندازی سامانه نوین آبیاری در ۲ هزار و ۸۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قزوین باقی‌مانده است که باید در مدت باقی‌مانده از سال جاری این مقدار هم تحقق پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی ۱۳۱ طرح آبیاری نوین در استان ادامه داد: این طرح‌ها در ۲۸۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین در حال اجرا هستند.

عطایی میزان تجهیز کل زمین‌های کشاورزی استان قزوین به سامانه آبیاری نوین را ۶۲ هزار هکتار بیان کرد و گفت: بخشی از پروژه‌های آب و خاک به صورت متمرکز در شهرستان‌ها انجام شود و کارشناسان آب و خاک باید نظارت و دقت کافی بر حسن اجرای طرح‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه نسبت به انتخاب و اولویت‌بندی طرح‌های آب و خاک با هماهنگی فرمانداران و بخشداران اقدام کنند تا طرح‌های آبیاری نوین مهم در هر شهرستانی به سرعت اجرایی شود.

عطایی یادآور شد: امروز در این نشست اجرای طرح‌های عمومی در شهرستان‌ها، بررسی روند اجرای عملیات سامانه نوین آبیاری، وضعیت طرح‌های نیمه‌تمام عمومی راکد شهرستان‌های تابعه استان قزوین را بررسی کردیم که باید در این حوزه‌های آسیب‌شناسی لازم صورت بگیرد.

کد خبر 716973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.