به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک، ابوالفضل نصیری در نشست مشترک با فعالین اقتصادی و مسئولین اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: فرآیند ثبت شرکتها در سامانه جامع ثبت شرکتها متحول و الکترونیک شده و مراجعات حضوری کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه از تیر ماه سال جاری روند تحولات سرعت بیشتری گرفته است و برای تأسیس یا ایجاد تغییرات در شرکتها نیاز به هیچگونه مراجعه حضوری نیست، بهروز شدن فرآیندها را در تسهیل امور مراجعین مؤثر خواند و افزود: بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکتها در دست اقدام است که آغاز به کار این سامانه در بهمنماه یک پیچ تاریخی در زمینه ثبت شرکتهاست.
مدیر کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری با اشاره به اینکه در نسخه جدید سامانه جامع ثبت شرکتها خدمات با بهرهگیری از هوش مصنوعی و فناوریهای نوین صورت میگیرد، گفت: ارائه خدمات هوشمند، بازه زمانی ارائه خدمات را کاهش میدهد و با آغاز بهکار سامانه جدید، فرآیند تأسیس شرکتها به ۲/۵ ساعت کاهش یافته و تغییرات حداکثر در یک روز انجام میپذیرد و فرآیند ارسال پستی به طور کامل حذف میشود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد شرکتهای ثبت شده هیچگونه فعالیتی ندارند، تصریح کرد: تأسیس شرکت در کمترین زمان به تنهایی رشد اقتصادی را به دنبال نخواهد داشت و اتاق بازرگانی و مسئولین اقتصادی باید با تدوین اطلس سرمایهگذاری به شرکتها جهت و نقشهراه بدهند.
دستگاهها از ارائه هرگونه خدمات به اسناد دفترچهای منع شدهاند
در این نشست سیدمهدی هاشمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان مأموریت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک را هویتبخشی به اشخاص حقوقی و املاک دانست و عنوان کرد: بازطراحی سامانه جامع ثبت شرکتها مشکلات فعالان اقتصادی را کاهش میدهد و به رونق تولید کمک میکند.
وی افزود: به موجب تبصره ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار، دستگاهها از ارائه هرگونه خدمات به اسناد دفترچهای منع شدهاند و فعالان اقتصادی برای بهرهمندی از خدمات در حوزههای مختلف از جمله دریافت کارت بازرگانی، باید نسبت به تبدیل اسناد دفترچهای به تکبرگ اقدام کنند.
به گزارش ایمنا، در حاشیه این نشست فرصت پرسش و پاسخ برای شرکتکنندگان فراهم شد و پیشنهادات فعالان اقتصادی مطرح گردید.
نظر شما