به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، سیدبابک هاشمی نکو اظهار کرد: آموزش و پرورش نیاز به تغییر جهت از حافظه محوری و کتاب محوری به سوی مهارت محوری و آموزشهای کاربردی دارد.
وی افزود: باید دانشآموز ما در مدرسه مهارتهای زندگی مطلوب را فرا گیرد و آمادگی زندگی بر مسیر حیات طیبه را کسب کرده باشد، آموزش و پرورش از طرفی اقتدار و انسجام و از طرفی حمایتهای اقتصادی نیاز دارد و مسئولان تخصیص بودجه در کشور باید نشان دهند که نگاه کوچک انگاری به آموزش و پرورش ندارند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکلهای فرهنگیان ادامه داد: در دولت رئیسی نگاه به آموزش و پرورش، نگاه اولویت داری است و تخصیص بودجه رتبه بندی دلیلی بر این مدعاست. پس از رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی رضایت اکثریت معلمان از این طرح جلب شده و نقایصی که وجود دارد نیز با اصلاح آئین نامه رتبه بندی برطرف میشود.
وی تاکید کرد: تشکلها نماینده بخشی از فرهنگیان هستند و اعضای تشکلها کنشگر اجتماعی بوده و در اجتماع تاثیرگذارند. تشکلهای فرهنگیان با بدنهای که دارند میتوانند اطاقهای فکر برای آموزش و پرورش باشند که فقط بسنده به نقادی و آسیبشناسی نکنند و در حوزه ارائه طرح و پیشنهادهای تحولی ورود پیدا کنند، مطمئن باشید آموزش و پرورش از نقد منصفانه و پیشنهادهای تحولی استقبال میکند.
نظر شما