به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجتالاسلام سیدناصر حیدری، امروز_چهرشنبه ششم دی_در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: کشور درگیر معضل ترافیکی است و وجود خودروهای شخصی و تک سرنشین دلیل این افزایش ترافیک است. در شورای ششم کمیسیون حمل و نقل راه اندازی شد و متخصصانی از راهور و دانشگاه در این کمیسیون عضو شدند و طرحهایی در حوزه کوتاه، میان و بلند مدت تدوین شد که یکی از آنها ۲۲ مورد اصلاح نقاط ترافیکی مانند میدان معلم، باهنر و ریاضی یزدی، ساماندهی پارکینگ شهر و.. بود.
وی افزود: با افزایش خودروها، افزایش معابر هم در حال انجام است و در در بحث میان مدت با سرعت زیادی نسبت به دوره قبل در هر منطقهای از مناطق ۵ گانه طرحهایی در حال انجام است برای مثال آسفالت بلوار اتحاد، شهدای محمود آباد، بلوار دانش پایه در منطقه دو بلوار امام محمد باقر (ع) و بلوار اسلامی ندوشن و آیت الله ابوترابی را در راستای توسعه معابر شهری داریم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: رینگ دوم شهری تا اواسط سال آینده در ۵/۱۳ کیلومتر به بهره برداری میرسد و بسیاری از مشکلات ترافیکی حل میشود و سامانه بیآرتی که در بلندمدت مردم کمتر از وسیله نقلیه و تک سر نشین استفاده کنند از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک شهری یزد است.
برنامههایی برای استفاده بیشتر از ناوگان حملونقل عمومی شهر یزد
حیدری گفت: ۱۲۴ دستگاه ون و اتوبوس در این دوره شورا خریداری شد و بازار اتوبوسها از عرضه و تقاضا بهره میگیرد و شهروندان باید از اتوبوسها استفاده کنند تا بخش خصوصی برای فعالیت انگیزه داشته باشد. استفاده کمتر از اتوبوسها موجب خارج شدن اتوبوسها از مسیر میشود.
وی افزود: مبحث استفاده از اتوبوس کمتر، استفاده از خودورهای شخصی بیشتر این همان ترافیک است. استفاده کم اتوبوس از مسیر یعنی از مدار خارج شدن اتوبوس و ترافیک بیشتر که اینها را باید باهم دید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد مسئله آموزش شهروندی برای استفاده شهروندان از اتوبوسها را مهم دانست و افزود: برای این امر و در راستای تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی، در ۳۰ مدرسه ۳ هزار کارت اتوبوس شهروندی را توزیع کردیم و برای معلولان ۴۴ اتوبوس را مناسب سازی کردهایم.
قطار شهری با بودجه محدود امکان ندارد
حیدری در ادامه برنامه تلویزیونی رصد گفت: قطار شهری با بودجه ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی امکان ندارد و بحث پارکها و دوچرخهها از نظر اقتصادی، بحث اقلیم سرد و گرم و محدودیت پزشکی نگاه میشود.
وی افزود: مسیر ویژه با توجه به محدودیتهای یزد امکانپذیر نیست و در شورای ترافیک در نزدیک عید به جای ایجاد مسیر ویژه به طرف یکطرفه کردن خیابانها میرویم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: رینگ شهری از دروازه قرآن بدون هیچ توقفی باید کار کند و از چهارراه محمودآباد ۱۴ طرح در شورای ترافیک رد شده که سال گذشته حتی اعتباری گذاشته شد، ولی طرحها رد شد. برخی زمانها بلوار دانشجو ترافیک آن بیشتر از کاشانی است که نشان میدهد باید رینگ شهری آزاد شود.
حیدری گفت: اگر رینگ شهری درست عمل کند میتواند ترافیک خیابانهای اصلی شهر را کاهش دهد. در زمینه مسیر ویژه در حوزه فنی کارشناسان به نتیجهای نرسیدند.
نظر شما