به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیداحمد حسینینیا امروز _دوشنبه چهارم دی_ در سلسله نشستهای «تجربه شهر» با موضوع پروژه رینگ چهارم ترافیکی اصفهان اظهار کرد: در یک دستهبندی کلی طراحی شهرها به چهار دسته، شهرهای پیاده، ترانزیتی، ماشینی و شهرهای آینده که در قرن ۲۱ در خصوص آن بحث میشود و به سمت حملونقل ریلی پیش میرود، تقسیم میشوند.
وی با بیان اینکه الگوی طراحی شهری در چهار تیپ کلی و پنج مدل بررسی میشود، افزود: اصفهان امروز در الگوی شهر حلقوی قرار دارد کهاز بعد پدافند غیرعامل رویکرد بسیار خوبی است.
معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۰ پروژه رینگ در قالب یک نقشه پیدیاف بهمناطق ابلاغ شد، گفت: دقیقسازی چنین نقشهای بر سایت شهری امکانپذیر نیست، مقیاس یکپانصدم برای رینگ مصوب شد که بسیار کلی بود و جزئیات در نظر گرفته نشده بود، بهتر است در شهری همچون اصفهان جامعنگر باشیم، پنج شهر و در مصوبه ۹ شهر در رینگ چهارم قرار دارند، در نتیجه تأثیرات پیرامونی اهمیت زیادی دارد.
حسینینیا ادامه داد: در اصفهان دو مسئله مهم پراکندهرویی و بافت فرسوده وجود دارد، بنابراین در توسعه شهری نیازی به توسعه افقی نداریم.
وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای رینگ چهارم این است که تمایل برای توسعه افقی را افزایش میدهد، بنابراین از مدیران فعلی تقاضا دارم بر این موضوع دقت لازم را داشته باشند، چراکه باید مدیریت مبتنی بر علم روز باشد، نگاه و رویکرد شهرداریگونه در شأن کلانشهر اصفهان نیست.
معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در پروژه رینگ چهارم با مشکل همکاری نکردن سازمانها مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: اگر رینگی ساخته میشود، برای استفاده آیندگان است، اما اجرای پروژهای با این عظمت از عهده شهرداری به تنهایی خارج است.
حسینینیا با بیان اینکه هیچ برنامه مالی و فرصتهای اقتصادی تا امروز برای رینگ چهارم وجود نداشته است، افزود: میتوان در نگاه کلان به این فرصتها فکر کرد.
نظر شما