حسین مالکی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: معضل کمبود اتوبوس تنها برای این استان و یا خط شهرکرد- تهران نیست بلکه مشکل بزرگ کشوری است و در استانهای همجوار بسیاری از خطها با کمبود ناوگان روبرو شدهاند.
وی با اشاره به پر هزینه بودن نگهداری اتوبوسها ادامه داد: یکی از دلایل کمبود اتوبوس بین شهری نابرابری قیمت هزینه و درآمد حاصل از این شغل سبب شده تا علیرغم تلاش شرکتهای مسافر در جهت جبران بخشی از هزینهها ناوگان، حمل و نقل مسافربری به سمت فعالیت در شرکتهای خصوصی حرکت کنند.
معاون حملونقل ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان چهار محال و بختیاری اضافه کرد: باید توجه داشت که با اتوبوسهای وارداتی و یا افزایش نرخ بلیط معضل حل نمیشود چرا که اگر سرمایهگذار ۲۰ میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس کند نمیتواند معادل آن درآمد داشته باشد.
مالکی با بیان این که مشکل کمبود اتوبوس داریم، افزود: بیشتر اتوبوسهای استان در مسیر شهرکرد به تهران بود و تقریباً تمامی شرکتهای مسافری یک یا دو سرویس در این مسیر داشتند، اما امروز به جایی رسیدیم که تنها ۲ یا ۳ شرکت مسافربری خط تهران فعالیت دارند و با ۱ یا ۲ سرویس کار میکنند.
وی گفت: تمام ارگانهای نظارتی باید دست به دست هم دهند تا قیمت در بازار کنترل شود و با تهیه بستههای حمایتی از قبیل روغن، لاستیک و غیره تشویقی برای ناوگان مسافربری ایجاد کنند همچنین با کنترل نرخ واقعی در حمل و نقل مسافر و بررسی آن به صورت عرضه و تقاضا تا حدی میتوان این مشکل را حل کرد.
به گزارش ایمنا، در شهرکرد مدتی است که بلیت اتوبوس بین شهری را باید به سختی تهیه کرد و این شرایط سختی برای مردم درست کرده است. این در حالی است چندی قبل این معضل وجود نداشت.
نظر شما