به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، حجت الاسلام محمد اعتمادی در نشست آذرماه سال جاری مسئولان بازرسی دستگاههای اجرایی و نهادها و سازمان ها ضمن اشاره به تکریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرایی، اظهار کرد: در ادارات دولتی میبایست بستر و زیرساختهای میز خدمت بمنظور خدمات رسانی به ارباب رجوعان به طور کامل در نظر گرفته شود تا در کمترین زمان ممکن و در چارچوب دستورالعملهای قانونی، درخواست شهروندان پاسخ داده شود.
وی افزود: مردم ولی نعمت این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و وظیفه کارگزاران در این نظام تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان است و برخورد متعارف، توأم با احترام و یکسان، پاسخ سریع و مناسب به درخواستهای منطقی و مطالبات قانونی شهروندان بی شک یکی از مصادیق تحقق حقوق شهروندی است.
اعتمادی اضافه کرد: پاسخ به موقع به مکاتبات اداری آن هم مبتنی بر شفافیت مستند و مستدل، تکمیل فرمهای نظرسنجی توسط ارباب رجوع و متقاضی که به آن دستگاه مراجعه میکنند و فرمهای نظرسنجی دوبعدی که در خصوص ارزشیابی مدیران مد نظر است از مواردی است که در هر دستگاه این امور باید در اولویت کاری قرار گیرد و به آن اهتمام داشته باشند
مدیر کل بازرسی، ارتباطات مردمی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری هرمزگان تصریح کرد: همان طور که در بیماری و حوادث، پیشگیری مقدم بر درمان است در سیستمهای اداری نیز رویکرد ما جهت مبارزه با فساد، پیشگیرانه است و در این زمینه به تعامل و همکاری وهم افزایی کلیهی مدیران و مسئولین بازرسی دستگاههای اجرایی نیاز است.
این نشست به صورت ماهانه برگزار خواهد شد و در ابتدای این جلسه نیز برخی از مسئولان بازرسی دستگاههای اجرایی به ارائه گزارشی از مجموعه اداری خویش در خصوص سلامت اداری و مبارزه با فساد پرداختند.
نظر شما