به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کلاماله صفری بعدازظهر امروز_ شنبه هجدهم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر جامعهای برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت در عرصههای مختلف نیاز به توجه کردن به مقوله پژوهش دارد و پژوهش و نوآوری فقط در جامعهای توسعه پیدا میکند که نظام آموزشی زمینه و بستر مناسب را برای آن تدارک ببیند.
صفری ادامه داد: در واقع آموزش و پرورش زیرساخت و الگوی توسعه هر جامعهای را شکل میدهد و در همه ابعاد از نقشی حیاتی و ظریف برخوردار است بنابراین ضرورت پژوهش در بین دانش آموز و معلمان به عنوان قشری که در پی کسب علم هستند کاملاً احساس میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به جایگاه پژوهش در سند تحول گفت: معلمان و مدارس در این راستا وظیفه بسیار مهم و حساسی دارند چرا که میتوانند علاوه بر فعالیتهای تحقیقاتی روح و انگیزه تحقیق و روشهای درست پژوهش را در بین دانشآموزان در پایههای مختلف تحصیلی نهادینه کنند.
وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز علاقمندی به پژوهش توسعه فرهنگ پژوهش و انجام پژوهش را در بین دانشآموزان و معلمان مورد توجه قرار داده است. سند تحول در ۱۱ راهکار به طور مستقیم و ۲۵ راهکار به طور غیر مستقیم به زیر مجموعه پژوهش و ارزشیابی ارتباط پیدا میکند. که به معنای آن است که اگر قرار باشد در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم، پیش از هر اقدامی نیازمند پژوهش هستیم.
صفری با اشاره به برگزاری جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر دستگاه و جشنواره پژوهش دانش آموزی گفت: امسال از استان اردبیل ۱ نفر از همکاران موفق به کسب رتبه پژوهشگر برتر کشور شد و ۳ نفر نیز رتبه کشوری معلم پژوهنده را به دست آوردند که در نوع خود موفقیت بزرگی است.
نظر شما