وحید مهدویان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از تصویب قانون حمایت از معلولان، آئیننامهها و ضوابط متعددی تدوین شد که یکی از آنها آئیننامه مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری بود که در آن بر رعایت تمام استانداردهای لازم و مناسبسازی محیط فیزیکی از جمله پیادهروها تاکید شده است.
وی با اشاره به تأسیس ستاد مناسبسازی فضاهای شهری برای حضور افراد دارای معلولیت در دوره ششم مدیریت شهری افزود: هدف از راهاندازی این ستاد مناسبسازی معابر شهری، ساختمانها و حملونقل شهری در راستای تردد آسانتر معلولان است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه تلاش میکنیم در افق ۵۰ ساله با صدور پروانههای ساختمان از مرحله طراحی تا ساخت به شهری بدون مانع دست پیدا کنیم، تاکید کرد: اینگونه اقدامات تنها با تلاش معلولان اتفاق میافتد و آنها باید مشارکت مؤثرتر در رفع مشکلات داشته باشند، همچنین مطالبات و خواستههای خود را پیگیری کنند.
مهدویان با اشاره به حوزه مناسبسازی معابر و پیادهروهای شهری برای افراد دارای معلولیت گفت: در زنجیره سفرهای شهری شهروندان معلول با معابر بیشتر در ارتباط هستند و پس از آن سیستم حملونقل عمومی از اهمیت بالاتری برای تردد افراد دارای معلولیت برخوردار است.
وی ادامه داد: مناسبسازی معابر و پیادهروها در قالب یک کار علمی مدون و نظامیافته با تشکیل تیمهای رصد شهری و استفاده از ظرفیت شهروندان دارای معلولیت صورت گرفته و تمام معابر شهری نسبت به درجه اهمیت از لحاظ تردد مرتبط با این افراد افراد سطحبندی شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا در قالب علمی و وسیع، مناسبسازی این معابر را با اقداماتی از جمله همسطحسازی، شیبراه، نبود پله و مانع در مسیر تردد ایستگاههای اتوبوس و ایجاد پلهای واسط مناسب انجام دهیم.
نظر شما