اقدامات مقابله با سقط جنین باید بازدارندگی لازم را داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: باید با سوداگران حوزه سقط جنین با جدیت برخورد شود و اقدامات و سیاست‌های مقابله با سقط جنین دارای بازدارندگی لازم باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی امروز _دوشنبه سیزدهم آبان_ در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید حضور فعالانه‌تری در جلسات قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی استان داشته باشند چون این حوزه نیازمند پژوهش و کارهای علمی است.

وی افزود: موضوع سقط جنین یکی از مؤلفه‌های مؤثر در بحث جوانی جمعیت است که در حال حاضر آمار دقیقی از میزان آن در کشور و استان وجود نداشته و ما اشراف دقیقی بر این حوزه نداریم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تاکید کرد: حتماً باید اقدامات سلبی تقویت شود و با جدیت با افرادی که به راحتی در بازار شهرها اقدام به فروش داروهای سقز جنین می‌کنند برخورد شود تا به‌راحتی این داروها در دسترس عموم قرار نگیرد.

رمضانی ادامه داد: در حوزه فضای مجازی نیز پلیس فتا و دستگاه‌های امنیتی می‌توانند ورود کنند و نگذارند که به راحتی این نوع داروها خرید و فروش شود.

وی تاکید کرد: باید با سوداگران این حوزه که منجر به چنین قتل‌هایی می‌شوند با جدیت برخورد شود و اقدامات و سیاست‌های حوزه مقابله با سقط جنین دارای بازدارندگی لازم باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ضمن تاکید بر بهره‌گیری از زبان هنر در راستای فرهنگ‌سازی مقابله با سقط جنین، افزود: ساخت کلیپ و انیمیشن و پخش آن در رسانه‌ها و صدا و سیما نیز می‌تواند در این راستا مؤثر واقع شود.

رمضانی تاکید کرد: از ظرفیت نخبگان جامعه و اساتید دانشگاهی نیز در راستای آگاه‌سازی مردم باید بهره گرفته شود و کنفرانس‌های علمی با موضوعات مرتبط با جلوگیری از سقط جنین و تبعات آن در استان برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: آمارهای کاهش جمعیت نشان می‌دهد که ما در حال ورود به یک تهدید جدی هستیم که تبعات آن در بازه زمانی ۲۰ سال آینده خود را نشان خواهد داد که ضروری است تدابیر لازم برای این امر اندیشیده شود.

کد خبر 709263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.