به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، محمد عبادی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: سامانه تلفنی ۱۱۰ با هدف خدمات رسانی سریعتر و بهتر، ارتقا امنیت و کسب رضایت مردم راه اندازی شده و میطلبد شهروندان با گزارش به موقع اخبار و اطلاعات، خود را در تأمین امنیت شریک سازند.
وی افزود: باتوجه به افزایش روزمره تماسهای مردمی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ و تنوع و فراوانی مأموریتهای فراجا، مأموریتهای پلیس در این حوزه به بخشهای فوریتی و غیر فوریتی تقسیم میشود.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع، درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، مرگ مشکوک، شرارت و موارد این چنینی از وقایع فوریتی و مواردی همچون سرقتهای مربوط به زمان گذشته، جرایم مالی مانند خیانت در امانت، جعل اسناد و مواردی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر یا هماهنگی قضائی دارند، از وقایع غیر فوریتی محسوب میشوند.
عبادی نژاد اضافه کرد: شهروندان با توجه به این موضوع و فراوانی مأموریتهای پلیس، از تماسهای غیر ضروری و یا ایجاد مزاحمت و مشغول کردن تلفن ۱۱۰ خودداری کنند تا مأموران انتظامی بتوانند در اسرع وقت مأموریتهای فوریتی را انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری، ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۸۵ تماس تلفنی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که از این تعداد، حدود ۴۰ درصد عملیاتی شده است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: مابقی تماسهای برقرار شده با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در این بازده زمانی، راهنمایی و ارشاد و یا مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بوده است.
عبادی نژاد از فعالیت سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ برای ارتباط افراد ناشنوا و سخت گویش با مرکز فوریتهای ۱۱۰ در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: این سامانه پیامکی در راستای ارائه خدمات انتظامی به افراد ناشنوا و سخت گویش راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات انتظامی به این افراد است.
وی افزود: در این رابطه شهروندانی که نیاز به حضور پلیس و امداد خواهی داشته باشند ولی امکان برقراری تماس و مکالمه برای آنها مقدور نباشد، میتوانند با ارسال موضوع مورد نظر و آدرس خود به سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ از پلیس کمک خواسته و کاربران ۱۱۰ نیز با جدیت و تلاش مضاعفی برای رسیدگی به نیازهای این امداد خواهان عزیز عمل خواهند کرد.
نظر شما