به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در جریان بازدید معاون اجرایی رئیسجمهور از ایستگاه راهآهن کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به افتتاح زودهنگام راهآهن کرمانشاه پیش از رفع مشکلات فنی و زیرساختی خطوط، هماکنون قطارها در این مسیر به کندی و با سرعتی بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تردد میکند.
وی بر موقعیت ممتاز مبادلاتی کرمانشاه در حوزه حمل بار و تردد مسافری در غرب کشور تاکید کرد و خواهان افزایش سرعت قطار از کرمانشاه تا ملایر، تکمیل ایستگاههای مسیر از جمله بیستون و تکمیل راهآهن کرمانشاه تا اسلامآباد تا سال آینده شد.
معاون اجرایی رئیسجمهور بر ضرورت رفع مشکلات این مسیر همزمان با تکمیل خط ریلی کرمانشاه به خسروی تاکید کرد.
قطعه راهآهن فیروزان-کرمانشاه از ابتدای سال ۱۳۹۷ افتتاح و تحت مدیریت اداره کل راهآهن اراک بهرهبرداری میشود و فاز اول راه آهن کرمانشاه به مرز خسروی (کرمانشاه به اسلام آباد غرب) هم با پیشرفت ۸۳ درصدی در بخش زیرسازی تا سال ۱۴۰۴ ریل گذاری میشود.
این خط ریلی قرار است تا سال ۱۴۰۶ به مرز خسروی برسد. مسیری که هشت هزار و ۷۹۲ کیلومتر تونل و ۲ کیلومتر هم پل دارد که در سفر بیستوسوم تیرماه ۱۴۰۱ رئیسجمهور هم ۶۰۰ میلیارد تومان برای ادامه فعالیت آن تخصیص داده شد و کل پروژه راهآهن کرمانشاه به مرز خسروی ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تشکیل اداره کل راهآهن در کرمانشاه میتواند در به ثمر رساندن این پروژهها و تحویل به موقع و حتی زودتر آن، نقش بسزایی داشته باشد.
با توجه به اینکه این خط ریلی نقش بسزایی در سهولت دستیابی به عتبات عالیات و جابهجایی زائران اربعین حسینی دارد، ضرورتهای نگهداری و تعمیر خط ریلی احداث شده، داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ظرفیتها و موقعیت ویژه استان کرمانشاه، اما با وجود پیگیریهای مکرر و مکاتبات متعدد تاکنون ساختار سازمانی اداره کل راهآهن کرمانشاه تعیین تکلیف نشده است.
معاون اجرایی رئیسجمهور در سفری یکروزه وارد استان کرمانشاه شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای این استان قرار است از چند پروژه عمرانی بازدید کرد و در جلسه بررسی مصوبات سفر اول رئیسجمهور به استان نیز حضور پیدا میکند.
نظر شما