تدارک ۱۲۰۰ برنامه هفته بسیج در آذربایجان‌ شرقی

فرمانده سپاه عاشورا از تدارک یک هزار و ۲۰۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان خبر داد و گفت: اقدامات زیادی در قرارگاه محرومیت‌زدایی طی یک سال اخیر انجام و برای آن‌ها ۱۸۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده بعد از ظهر امروز - یکشنبه بیست و هشتم آبان - در جمع با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج مایه امنیت، آرامش، اقتدار و پیشرفت کشور است که این موفقیت‌ها را مدیون تفکر بسیجی مردم ایران هستیم.

وی افزود: مردم کشور در طول ۴۵ سال گذشته در محاصره تحریم صددرصدی اشخاص، ادارات و کارخانجات بوده است و همواره در این مسیر توانسته آگاهانه مقاومت و مقابله کردند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه مردم ناراضی هستند، تصریح کرد: ابعاد مختلف نارضایتی مردم باید ریشه یابی و جهت رفع آن اقدام شود؛ البته ریشه اصلی این مشکلات در وهله نخست استکبار جهانی و در وهله دوم ناکارآمدی مسئولان دولت‌های قبلی است که امیدوارم این مشکلات در دولت فعلی مرتفع شود.

عباسقلی‌زاده تاکید کرد: جنایات رژیم منحوس صهیونیستی از یاد و خاطر مردم ایران به ویژه نیروهای نظامی فراموش نمی‌شود؛ این رژیم ۷۵ سال به صورت اشغالی در اماکن مردم فلسطین مستقر شده‌اند و تا به امروز کسی به داد مردم مظلوم فلسطین نرسیده است.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، رزمندگان فلسطین به سلاح‌های پیشرفته مجهز شدند؛ اما در این راستا کشورهای عربی، نه تنها حمایتی از فلسطین صورت ندادند بلکه در این راه یاور رژیم صهیونیستی بودند. این کشورها نه تعصب مذهبی ندارند بلکه تعصب قومیتی هم ندارد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ برنامه در تمام ابعاد برای هفته بسیج در استان آذربایجان‌شرقی تدارک دیده شده است، ادامه داد: اقدامات زیادی در قرارگاه محرومیت‌زدایی طی یک سال اخیر انجام و برای آن‌ها ۱۸۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

عباسقلی‌زاده خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، اقلام کمک تحصیلی، کمک به آزادسازی زندانیان با جرایم غیرعمد، تهیه ۲۱۹ جهیزیه برای نوعروسان، تهیه کالاهای اساسی خانوار نیازمند، خدمات آموزشی اعم از تدریس خصوصی و عمومی، ترمیم ۱۴۰ واحد مسکونی و احداث ۱۲۰ واحد مسکونی، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با هزینه کرد ۵۳ میلیارد تومان از جمله کارهای صورت گرفته در سپاه عاشورا است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در زلزله، کرونا، سیل و غیره حاضر بوده و در کنار مردم بوده است، ادامه داد: طبق اعلام مسؤولان استان آذربایجان غربی، اولین گروه اعزامی به شهرستان خوی در زلزله از منطقه بسیج استان آذربایجان‌شرقی بود.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: راه‌سازی، آسفالت‌ریزی مسیرهای تردد روستایی، آبرسانی به ۱۷۸ روستا، تصویب آبرسانی برای ۵۰۰ روستا در سال جدید، استفاده از انرژی خورشید، تعمیر و بازسازی ۳۰ باب مسجد و حسینیه، ساماندهی گلزار شهدا، ۳ پروژه احداث مدرسه، ساخت مسکن ملی، اجرای ۴۱ پروژه سلامت اعم از ۲۵ باب مرکز سلامت و ۱۶ خانه بهداشت در اقصی نقاط استان از جمله کارهای در دست اجرا و تمام شده سپاه عاشورا در سال جاری بود.

عباسقلی‌زاده گفت: یک هزار و ۲۲۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج و سپاه در حال اجراست که بخشی تمام شده و بخشی در حال اجرا است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه عاشورا در اشتغال‌زایی و اقتصاد، افزود: دولت یک وام تسهیلات اشتغالی در نظر گرفته است که کل هزینه ۴۷۰ میلیارد تومان برای ایجاد دو هزار و ۲۰۰ اشتغال تأمین شده است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۴ صندوق اعتبار بسیج تشکیل شده که ۲۷ میلیارد تومان در این صندوق‌ها منابع موجود است، اضافه کرد: کل اعضای عضو در این صندوق ۶ هزار و ۷۶۲ نفر است.

کد خبر 705433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.