به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، نقی باقرزاده عصر امروز سهشنبه در بازدید از سطح شهر اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری اردبیل از خدمات منحصر به فرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیاده سازی سیستم مدیریت روسازی معابر شهری (Urban PMS) استفاده میکند.
وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده با شهرداری اردبیل و در گام اول، برداشت وضعیت روسازی بیش از ۳۵۰ کیلومتر- باند از معابر شهر اردبیل با دستگاه اسکنر پیشرفته LCMS توسط کارشناسان زبده آزمایشگاه در حال انجام است.
معاون امور زیربنائی و حملونقل شهری شهرداری اردبیل تصریح کرد: سیستم مدیریت روسازی، مجموعهای از ابزارها و روشهایی است که به تصمیمگیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راهها در سطح سرویس مطلوب و کاهش هزینههای چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک میکند.
باقرزاده اضافه کرد: معابر سطح شهر یکی از ارزشمندترین داراییهای شهرداری میباشد و سیستم مدیریت روسازی با برخورداری از مزایایی بی نظیری شامل ارزیابی شبکه موجود، امکان انتخاب بهترین راهکار و مناسبترین زمان ترمیم و نگهداری روسازیها، تخصیص بهینه بودجه، اولویت بندی فعالیتهای ساخت، ترمیم و بازسازی روسازی و صرفه جویی اقتصادی ناشی از کاهش هزینههای نگهداری (تا حدود ۴۰%)، میتواند مدیران شهری را در اتخاذ تصمیمات بهینه راهنمایی کند.
وی ادامه داد: در کنار پایش وضعیت روسازیهای مورد مطالعه و در ادامه آن، با استفاده از نرم افزارهای مرتبط و سیستم منحصر به فرد نسبت به ایجاد پایگاه دادهها و تحلیل و پردازش آنها، تعیین شاخصهای کمی و کیفی و ارائه رویکردهای اصلی نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت بروز رسانی وضعیت آسفالت معابر اقدام میشود.
نظر شما