آماده شدن شیوه‌نامه «مسیر رشد معلمی» ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش از آماده شدن شیوه‌نامه «مسیر رشد معلمی» ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در اولین همایش ملی «آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبردها و راهکارها» اظهار کرد: امروز من که برای ثبات مدیریت می‌کوشم، مورد سوال هستم، گویی ما دوست داریم سکوت و ثبات نباشد و دوست داریم آشوب و شکنندگی و بی‌ثباتی باشد.

وی افزود: تصور می‌کنیم مدیر خوب مدیری است که نسنجیده تمام مدیران قبلی را عوض کند و مدیر جدید آورد، افرادی که خود را متخصص تعلیم و تربیت می‌دانند، می‌گویند نگاه کن به این وزیر که ۳۰ نفر را عوض کرد و دیگری یک ماه است که در سمت خود مشغول به کار شده، اما فردی را عوض نکرده است؛ باید از این آشوب‌زدگی مدیریتی رهایی یافت.

گلایه از حواشی «تغییر کتب درسی متناسب با جنسیت دانش‌آموزان»

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درخت نظام تعلیم و تربیت به آفت سیاست زدگی مفرط دچار شده است، با اشاره به سخنان اخیر خود درباره ایجاد تغییر در کتب درسی متناسب با جنسیت دانش‌آموزان تصریح کرد: هر کاری می‌کنیم افرادی هستند که تفسیری برای خود بسازند، من راهکاری که در سند تحول است را بیان کردم که برنامه درسی و نظامات ما متناسب دختران و پسران باید بهینه شود، اما تیتر زدند «تفکیک جنستی در آموزش و پرورش» و یک صفحه از روزنامه که برای بیت‌المال است را حرام کردند.

وی ادامه داد: از منظر برخی مدیران یا پیشکسوتان، مدیر خوب فردی است که فعالیت‌های قدیمی‌تر را ادامه دهد، اما ما با گروهی از انسان‌ها کار می‌کنیم و مگر می‌شود تکرار پیوسته پیشینیان را پیشه کرد؟ جاده پیچیده است، اما ما نپیچیده‌ایم.

صحرایی با اشاره به آماده شدن شیوه‌نامه مسیر رشد معلمی ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان تاکید کرد: آئین‌نامه یا شیوه‌نامه مسیر رشد معلمی آماده شده است، اما من پیش از ابلاغ این آئین‌نامه، آن را به معلمان و پژوهشگران این حوزه ارائه می‌کنم تا اگر نکته‌ای دارند بگویند.

وی درباره لزوم حذف نگاه «مصرفی» به آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: مجلس به عنوان دستگاه ریل‌گذار کشور، زمانی می‌تواند ادعا کند توانسته است برای آینده کاری کند که روی آموزش و پرورش تمرکز کند و دولت نیز همین‌طور؛ چه بسا دولت بیشتر از مجلس باید بر این امر تمرکز کند، چراکه هر تغییر و تحول و پیشرفتی برای آینده، از تعلیم و تربیت آغاز می‌شود و اگر به آموزش و پرورش یا نظام آموزشی به‌مثابه دستگاه مصرفی نگاه شود، خود آن فرد غیربهره‌ور است.

کد خبر 704070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.