به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فخریزاده امروز- دوشنبه بیست و دوم آبانماه- در جلسه شورای ترافیک شهرستان اظهار کرد: امسال شش جلسه شورای ترافیک شهرستان برگزار و ۷۳ مصوبه به تصویب رسید که بیش از ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.
وی افزود: برخی مصوبات از جمله طرح آرامسازی ترافیک ورودی روستاهای در، وانشان و درب امامزاده ابراهیم در حوزه روستایی قرار دارد.
معاون عمرانی فرمانداری گلپایگان ادامه داد: رفع نواقص و ایمن سازی جادهای گلپایگان- خوانسار در محدوده روستای وانشان، ایمن سازی جاده دانشگاه آزاد، سه راهی شرکت سهامی زراعی، اجرای طرح آرام سازی ترافیک روستاهای در، وانشان و درب امام زاده، اصلاح هندسی و آشکارسازی قوس گدار سرخ، و عدم اجرای عملیات احداث میدان در روستای وانشان از مصوبات اجرا نشده است.
فخریزاده با بیان اینکه جلسات شورای ترافیک شهرستان نقش بسزایی در برطرف کردن مشکلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور شهری و کاهش تصادفات جانی دارد، افزود: با توجه به آمار ۹ تصادف فوتی و افزایش تصادفات جرحی در شهرستان، میطلبد اعضای شورای ترافیک
با ارائه پیشنهادات آموزشی و فرهنگی در راستای برطرف کردن عاملهای ایجاد ترافیک و ارتقا سطح فرهنگ ترافیکی اقدامات لازم را انجام دهد.
تبدیل تابلوهای محدوده گدارسرخ به کامپوزیت
محمد فیضی، رئیس راهداری و حمل نقل جادهای شهرستان گلپایگان از خط کشی محور گلپایگان- خوانسار خبر داد و افزود: طرح ایمن سازی سه راهی شرکت سهامی زراعی تصویب، و برای اجرا به دهیاری روستا ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه اصلاحات طرح میدان وانشان از سوی کمیته ایمنی راههای استان در دست بررسی است، اضافه کرد: نقشه برداری محور گدار سرخ انجام شده و تا دو ماه آینده تمام تابلوهای این محدوده به کامپوزیت تبدیل میشود.
رئیس راهداری و حمل نقل جادهای شهرستان گلپایگان از نصب تابلوهای مسیر نما، بال کبوتری و خطر نما در مسیر پنج راهی شهرستان خبر داد و افزود: پایه تابلوهای این مسیر دو کیلومتری تعویض و به کامپوزیت تبدیل میشود.
فیضی اضافه کرد: محور روستای "در" فاقد زیرسازی است و به دلیل اینکه طرح آبرسانی از عرض جاده انجام شده است شاهد نشست محور اصلی و شکستگی لولهها هستیم.
ضرورت راهاندازی دوربینهای ثبت تخلفات ترافیکی محور گلپایگان- خوانسار
محسن رحیمی، رئیس پلیس راه شهرستان گلپایگان ضمن انتقاد از عدم اجرای طرح آرام سازی جاده وانشان، اظهار کرد: احداث میدان روستای وانشان هیچ توجیه فنی در کنترل حوادث ترافیکی ندارد.
وی افزود: نصب شیار لرزاننده در نقاط حادثه خیز تأثیری در کاهش تصادفات ندارد، بهترین راهکار نصب سرعتگیر و یا دوبین ثبت تخلفات ترافیکی است.
رئیس پلیس راه شهرستان گلپایگان ادامه داد: ۷۰ درصد تردد خودروها در محور روستای "در" با سرعت غیرمجاز صورت میگیرد که نصب سرعتکاه استاندارد در این محور پرتردد ضرورت دارد.
رحیمی گفت: امسال دو مورد تصادف فوتی در محور گلپایگان- خوانسار اتفاق افتاده است، اما هنوز دوربینهای کنترل سرعت این محور خاموش است، راهانداری دوربین کنترل سرعت در محور پرتردد گلپایگان- خوانسار ضمن بازدارندگی در کاهش سرعت غیرمجاز خودروها به کاهش تصادفات فوتی و حرجی کمک میکند.
رئیس پلیس راه شهرستان گلپایگان گفت: بر اساس دستور دادستان استان اصفهان از این پس خودروهایی که با سرعت مجاز در راههای استان حرکت نکنند توقیف میشوند، افزود: سرعت غیر مجاز تا ۱۵۰ کیلومتر ۳ روز توقیف، از ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلومتر یک هفته توقیف، و از ۱۸۰ کیلومتر به بالا یک ماه توقیف میشود.
رحیمی ضمن تاکید در اجرای آشکارسازی محور گدارسرخ به منظور جلوگیری از واژگونی خودروها، افزود: در گذرگاههای شهرستان برای فرار خودروها از خطر تصادف، نیوجرسی نصب شود.
وی ادامه داد: سه راهی زرنجان، محور مقابل فروشگاه کوثر، و قوس محور در- تیکن در مسیر جاده صالح پیغمبر جزو نقاط حادثه خیز شهرستان است و رفع خطر این نقاط در دستور کار شورای ترافیک قرار گیرد.
سرعتگیرهای رنگ آمیزی شود
احمدرضا زارعی، رئیس پلیس راهور شهرستان گلپایگان اظهار کرد: متأسفانه بیشترین حوادث ترافیکی در کمربندی آیت الله محمدی و جاده حسنحافظ رخ میدهد که ضرورت دارد رنگ آمیزی سرعتگیرها و نصب علائم ترافیکی این نقاط انجام شود، البته دادستان گلپایگان نیز به عنوان مدعی العموم نسبت به رنگآمیزی سرعتگیرها تاکید کرده است.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال ۹ فقره تصادف منجر به فوت در شهرستان گلپایگان اتفاق افتاده است، افزود: همچنین تصادف جرحی نیز ۸۰ فقره بیش از سال گذشته به ثبت رسیده است، متأسفانه بیشترین حوادث ترافیکی در شهر گلپایگان رخ میدهد که امید میرود با افزایش ضریب ایمنی شاهد کاهش حوادث ترافیکی باشیم.
رئیس پلیس راهور شهرستان گلپایگان ادامه داد: امسال با توجه به تشدید برخورد با تخلفات ترافیکی، اما توفیقی در روند کاهش حوادث ترافیکی حاصل نشده است.
نظر شما