مهدی فاتحی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چندین سال بود که خیابان عاشق اصفهانی شرقی که به جاده جلوان بهعنوان یکی از معضلات منطقه ۱۴ اصفهان به دلیل عرض کم، تردد خودروهای سبک و سنگین و وجود شهرک ۴۹۰ واحدی نگین شرق، زندگی بیش از ۵۰۰ خانوارها تحت شعاع وضعیت این محور بود.
وی افزود: با توجه به قرارگیری این محور در خارج از محدوده خدماتی منطقه ۱۴، حدفاصل انتهای این محدوده تا بزرگراه فرودگاه، شهرداری اصفهان نمیتوانست اقدامی در این معبر انجام دهد؛ سرانجام با پیگیریهای انجام شده، با مصوبه کمیسیون ماده ۵، عرض ۳۶ متری خیابان عاشق اصفهانی شرقی به محدوده خدماتی شهرداری الحاق شد.
ناظر پروژه احداث خیابان عاشق اصفهانی شرقی خاطرنشان کرد: دو باند ۱۲ متری آسفالت، چهار متر رفیوژ میانی از مشخصات پروژه احداث ادامه خیابان عاشق اصفهانی شرقی است که با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال شامل ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه اجرایی و ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه آزادسازی احداث شد.
وی با بیان اینکه هزینه آزادسازی مسیر خیابان عاشق اصفهانی شرقی بهطول ۱۰۰۰ متر و عرض ۳۶ متر، ۲۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: در این پروژه حجم خاکبرداری ۱۷ هزار متر مکعب، سطح خاکریزی ۱۷ هزار متر مکعب، جدولکاری ۶ هزار متر، حجم آسفالت ۵۸۰۰ تن و فضای سبز رفیوژ میانی هزار متر است.
فاتحی با بیان اینکه اداره برق در زمینه اجرای روشنایی این معبر همکاری مناسبی داشت و با توجه به اینکه این بخش روشنایی نداشت، این وضعیت بهبود یافته است، تاکید کرد: با احداث خیابان عاشق اصفهانی شرقی، بخش زیادی از معضلات اجتماعی آن که از دغدغههای مدیریت شهری بود، رفع شد.
وی تصریح کرد: این خیابان در مدت زمان حدود دو ماه احداث شد که با توجه به آزادسازی اراضی اطراف، به محض تحویل زمین، عملیات اجرایی آن آغاز شد.
نظر شما