به گزارش خبرگزاری ایمنا از شیراز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ششمین بازدید نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازدهگانه و دیگر سازمانها و دوایر این کلان شهر اظهار کرد: در این بازدید، در خدمت مردم و کارکنان زحمتکش این منطقه بودیم و طی یک جلسه نشست کارشناسی، وضعیت و شرایط منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه هرچه تعداد بازدیدها بیشتر میشود، تجربیات بیشتری حاصل میشود، افزود: باید صادقانه مسائل و مشکلات شهروندان را حل کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: منطقه یک شهرداری، منطقهای با نیروی انسانی با تجربه و منطقه ویژهای با توانمندیهای خاص است.
حسینی با اشاره به مسائل این منطقه اضافه کرد: مدیریت شهری با مجموعه مدیریتی این منطقه در حل مشکلات و مسائل مردم به نحو شایسته همکاری کند.
تلاش برای رضایتمندی شهروندان
شهردار کلانشهر شیراز نیز در خصوص بازدید نظارتی از شهرداری منطقه یک اظهار کرد: این بازدید بیش از پنج ساعته در ادامه بازدیدهایی که از مناطق و دیگر حوزههای شهرداری به اتفاق رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران ستادی برگزار شد.
وی افزود: تصمیمات لازم در خصوص مسائل حدود ۱۵۰ نفر از شهروندان طبق اطلاع رسانی صورتگرفته، اتخاذ و رضایتمندی خوبی ایجاد شد.
بنا به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز دیدار چهره به چهره با همکاران و سرکشی از حوزههای مختلف نیز انجام و تصمیمات لازم در راستای پیشنهادات و دغدغههای آنها اتخاذ شد و در ادامه نیز گزارش عملکرد شهرداری این منطقه و پروژهها و مشکلات محدوده منطقه تشریح شد.
شهردار شیراز اضافه کرد: چنین بازدیدهایی برای حل موضوعات مناطق و تقاضای شهروندان و مراجعینی که وقتی به شهرداری مراجعه میکنند، مشکلات آنها حل نمیشود و نیاز به سطح بالاتری دارند، همیاری و تلاش میشود که در این بازدید شاهد آن بودیم.
فرصت ارتباطی شهروندان در ارائه پیشنهادات شهری
در این بازدید نظارتی نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: در این بازدید شاهد مراجعه شهروندانی هستیم که سوالات، ابهامات و مشکلاتی دارند که به صورت خاص است؛ چراکه به صورت عام میتوانند با مراجعه به شهرداری منطقه مشکلات آنها حل میشود.
محمدتقی تذروی افزود: اربابرجوع در بعضی موارد نیاز به دستور شهردار دارد و این بازدید فرصت خوبی بود که مشکلات این عده از مراجعین حل شود.
به گفته وی در این بازدید شاهد مراجعه شهروندان متعهدی بودیم که از این فرصت ارتباطی استفاده کرده و پیشنهادهای عمرانی و اجتماعی ارائه کردند.
تلاش برای مردمی کردن خدماترسانی
در ادامه همچنین عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه یک شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: آن بخش از مشکلات مردم که در خود منطقه قابل حل نبود، با حضور مسئولان ارشد و اعضای ستادی و شهرداری در حال حل هستند.
غلامحسن اسکندری اضافه کرد: شهرداری منطقه یک میزبان مردم فرهیختهای است که وظیفه مدیریت شهری را در خدمترسانی سنگینتر میکند.
وی با اشاره به فعالیتهای متعددی که در حوزه فرهنگی در این منطقه انجام میشود، افزود: با توجه به وسعت منطقه، تعدد خیابانها و محلات مهم شهر، پروژههای قابل قبول و متعددی در حوزههای عمرانی و گردشگری در حال انجام است.
عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه یک شیراز با تأکید بر مردمی کردن خدماترسانی تصریح کرد: این موضوع یکی از کارهای بزرگی است که باید در کل شهرداری ازجمله در منطقه یک انجام شود.
اسکندری با اظهار امیدواری از اینکه در این منطقه بهعنوان نمونه مسیر مردمی کردن خدماترسانی، گفت: در این مسیر مردم به طور مستقیم در انجام پروژهها نقش دارند و نظرات و پیشنهادها و گزارشهای خود را ارائه میدهند.
وی خاطر نشان کرد: به زودی پرسشنامهای تنظیم شده که از طریق فضای مجازی و پیامک به اهالی منطقه ارسال میشود و نظرات مستقیم و واقعی مردم را اخذ و به اطلاع عموم خواهیم رساند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: این روال در بقیه مناطق و قسمتهای شهر اتفاق بیافتد تا بتوانیم خدمت صادقانه و درخور مردم ارائه داده و رضایتمندی ایجاد شود.
تلاش بر همفکری و همدلی بین مدیریت شهری و مردم
نایبرئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: تلاش ما بر این هست که نسبت به حل تقاضا و یا درخواستهای مردم و احیاناً مشکلات ساختار اداری شورای اسلامی شهر و شهرداری بهصورت حضوری تصمیمگیری کنیم
محمود صفایی همچنین بر وفاق شورای اسلامی شهر و شهرداری بر روش مردم مداری و انجام درخواستهای آنها تأکید کرد.
وی با بیان اینکه این ملاقاتها بهطور مستمر با سازمانها و قطعاً با معاونتهای شهرداری هم اتفاق خواهد افتاد، اظهار امیدواری کرد: بتوان بخشی از نیازهای شهروندان را در این ملاقاتها و دیدارهای عمومی مرتفع شوند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: تلاش ما بر همفکری و همدلی بین شورای اسلامی شهر، شهرداری و مردم است.
گام مؤثر در رضایتمندی شهروندان
سرپرست شهرداری منطقه یک شیراز نیز با بیان اینکه میز خدمت، تدبیر بسیار پسندیدهای است که توسط مدیریت شهری در مناطق شهرداری در حال اجرا است، اظهار کرد: شهروندان با حضور در این برنامه، در کوتاهترین زمان شاهد پاسخگویی و رسیدگی به درخواستهای خود هستند.
جهان بین میرزایی افزود: در این بازدید نظارتی بسیاری از درخواستهای مردمی که در طی سالیان گذشته راکد و بلاتکلیف مانده بود، بررسی شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بودجه سال سال جاری ۱۴۰۲ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی برای این منطقه تعریف شده است، خاطر نشان کرد: بهزودی پروژههای بسیار خوبی در سطح منطقه کلنگزنی و یا به بهرهبرداری خواهد رسید.
سرپرست شهرداری منطقه یک شیراز اضافه کرد: چندین پروژه شاخص لولهگذاری دفع آبهای سطحی که عدم اجرای آنها سالها مشکلاتی را برای شهروندان در بر داشت در قالب طرح محرومیتزدایی در نقاط کمتر برخوردار منطقه اجرا شده و چندین بوستان که از اصلیترین نیازهای شهروندان ساکن در محدوده منطقه یک بوده با پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجرا است و بعضی از آنها نیز به زودی کلنگ زنی خواهد شد.
میرزایی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژهها گام مؤثری در رضایتمندی شهروندان برداشته شود.
نظر شما