سهم ۶۲ درصدی هتل از پرمخاطب‌های جمعه / دشت ۲۶۰۰ تایی سرهنگ ثریا

بر اساس آمارهای منتشرشده عملکرد سینماهای سراسر کشور در جمعه گذشته، فیلم سینمایی هتل توانست نظر بیش از ۱۰۳ هزار نفر را به خود جلب کند و تازه‌وارد جدول اکران، سرهنگ ثریا نیز طی سه روز ۲۶۰۰ بلیت فروخت.

به‌گزارش ایمنا، انتشار آمار رسمی مؤسسه سینما شهر از مخاطبان سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد ۱۲ فیلم از مجموع فیلم‌های در حال اکران پرمخاطب‌ترین‌های آدینه گذشته شناخته شده‌اند که این تعداد فیلم در روز یاد شده در مجموع نظر ۱۶۸ هزار و ۴۶۴ نفر را به خود جلب کرده است.

این در حالی است که بررسی دقیق‌تر جدول ۱۲ ردیفی منتشر شده از سوی مؤسسه سینما شهر نشان می‌دهد در این روز پرمخاطب‌ترین فیلم، هتل با ۱۰۳ هزار و ۹۵۵ مخاطب بوده است؛ به صورتی که با توجه به مجموع مخاطبان ۱۲ فیلم هتل، بچه‌زرنگ، فسیل، گیج‌گاه، شهر هرت، نارگیل ۲، جنگل پرتقال، هولیا، سرهنگ ثریا، اخت‌الرضا، ستاره‌بازی و آهو، سهم هتل از مجموع مخاطبان رقمی معادل ۶۱.۷۰ درصد بوده است و ۱۱ فیلم باقی مانده تنها توانسته‌اند نظر ۳۸.۳ درصد مخاطبان روز جمعه سینماهای سراسر کشور را به خود جلب کنند.

نکته جالب توجه در جدول منتشر شده ورود یک فیلم جنجالی با موضوع گروهک تروریستی منافقین به نام سرهنگ ثریا است که اکران آن از دهمین روز آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و در این مدت ۳۶ ساعته پایانی هفته گذشته، سرهنگ ثریا توانسته است، در مجموع ۲۶۰۴ بلیت با درآمدی معادل یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۵۲۵ هزار ریالی را در کارنامه خود ثبت کند.

جالب‌تر از آن تفاوت قابل ملاحظه فروش فیلم سینمایی هتل با انیمیشن بچه‌زرنگ روی پرده‌های سینمایی است، چون بر اساس همین آمار فیلم سینمایی هتل آدینه گذشته توانست کمی بیشتر از ۵ برابر نسبت به انیمیشن بچه‌زرنگ نظر مخاطبان را به خود جلب کند و هیاهوی هتل به نوعی مانع دیده شدن شلوغ‌کاری بچه‌زرنگ شد.

از سوی دیگر عملکرد ضعیف آهو که کمی بیشتر از یک هفته است روی پرده‌ها رفته است عاملی بود تا این فیلم با مجموع مخاطب ۲۳۷۵ نفر و درآمدی معادل یک میلیارد و ۹۰ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال از ابتدای اکران با ۲ پله نزول نسبت به روز قبل در جایگاه دوازدهم قرار گیرد.

هرچند برخی برآوردها و گمانه‌زنی‌ها درباره فیلم اخت‌الرضا بیانگر این نکته است که اگرچه فیلم یاد شده از زمان آغاز اکرانش که نوزدهم مهر بوده تا امروز توانسته است تنها نظر ۱۵ هزار و ۵۷۰ نفر را به خود جلب کند، اما با در نظر گرفتن آغاز اکران سیار این فیلم و استقبال خارجی، جایگاه بهتری در جدول مخاطبان سینما در انتظارش خواهد بود.

چه‌خبر از عملکرد روزانه فیلم‌ها؟

ررسی عملکرد انفرادی فیلم‌ها در دوازدهمین روز از دومین ماه پاییز ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که فسیل با مجموع ۱۰۳ هزار و ۹۵۵ مخاطب یعنی سهم کمی بیشتر از ۶۱ درصد مخاطبان این روز و درآمدی معادل ۵۳ میلیارد و ۴۶۳ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال در صدر جدول قرار گیرد و به دنبال آن بچه‌زرنگ با فروش ۱۹۶ هزار و ۵۳ بلیت و درآمدی معادل هشت میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۵۸۰ میلیون جایگاه دوم را در اختیار گرفت.

از سوی دیگر فسیل نیز روز جمعه با جلب نظر ۱۶۱ هزار و ۵۶ نفر و درآمدی معادل هشت میلیارد و ۸۶ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال جایگاه سوم را به نام خود کرد تا گیج‌گاه با درآمد ۵ میلیارد و ۵۲۷ میلیون و ۵۵۵ هزار ریالی و ۱۰۲ هزار و ۸۷ مخاطب به چهارمین رتبه جدول پرمخاطب‌های آدینه گذشته رضایت دهد.

شهر هرت هم که از خرداد گذشته روی پرده رفته اگرچه تاکنون توانسته است، در مجموع نظر یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۴۳۵ نفر را به خود جلب کند، اما جمعه گذشته تنها ۵۹۸۹ نفر را پذیرایی کرد تا با درآمد سه میلیارد و ۶۲ میلیون ریالی جایگاه پنجم را به دست آورد و بعد از آن، نارگیل ۲ با درآمد دو میلیارد ۶۶۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریالی برای ۵۵۵۰ بلیت فروخته شده ششمین ردیف جدول را در اختیار گرفت.

جنگل پرتقال هم که از سومین روز آبان اکرانش آغاز شده با ۱۹۳۳ مخاطب برای روز جمعه و درآمد یک میلیارد و ۹۱ میلیون و ۲۷۵ هزار ریالی به جایگاه هفتم بسنده کرد تا هولیا محصول مشترک ایران و ترکیه با فروش ۱۵۹۱ بلیت و درآمد ۸۴۱ میلیون و ۳۷۵ هزار ریالی جایگاه هشتم را به نام خود کند.

اما سرهنگ ثریا، تازه‌وارد فهرست اکران پاییزه سینماهای سراسر کشور که از دهمین روز آبان روی پرده‌ها رفته طی سه روز در مجموع ۲۶۰۴ بلیت فروخته و درآمدی معادل یک میلیارد و ۲۹۷ میلیون و ۵۲۵ هزار ریال در کارنامه خود ثبت کرده است تا با توجه به عملکرد روز جمعه گذشته خود که ۱۰۸۸ بلیت فروخته شده و درآمدی معادل ۵۷۲ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال است در جدول پرفروش‌های این روز به جایگاه نهم بسنده کند.

دهمین جایگاه هم به اخت‌الرضا که به‌تازگی اکران سیار آن آغاز شده است، رسید تا با جلب نظر ۱۵۸۴ مخاطب در آدینه گذشته و درآمدی معادل ۴۷۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال جایگاه دهم را به نام خود کند و یازدهمین رتبه هم به محصول مشترک ایران و آمریکا یعنی فیلم ستاره‌بازی با ۴۰۴ مخاطب و درآمدی ۲۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریالی رسید.

این در حالی است که آهو که اگران خود را هم‌زمان با جنگل پرتقال آغاز کرد از ابتدای اکران تا جمعه گذشته تنها ۲۳۷۵ بلیت فروخته و درآمدی معادل ۳۰ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال داشته است، اما آهو آدینه گذشته توانست تنها نظر ۲۷۴ مخاطب را به خود جلب کند تا درآمد این روز یعنی رقم ۱۵۰ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال جایگاه دوازدهم جدول پرمخاطب‌ها را به نام خود کرده باشد.

منبع: تسنیم

کد خبر 701618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.