به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید محمدرضاخانی امروز _ سهشنبه دوم آبانماه _ در آئین شروع به خدمت کارکنان مدیریت شهری در شهرداری قم اظهار کرد: دستگاه و ادارات مختلف در حوزه استان و وزارتخانه از نظر شرح وظایف چند وظیفهای، بعضاً تک وظیفهای هستند و عمدتاً تعداد وظایف شهرداریها از نظر تعدادی بیش از ۳۰۰ وظیفه شناخته میشود
وی افزود: این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است؛ دربعضی شهرهای کوچک تعداد وظایف کمتر و در کلانشهرها معمولاً ۳۰۰ تا ۵۰۰ شرح وظایف شناسایی میشود.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در واقع مهم و وظیفه اصلی همه دستگاهها و سازمان تابعه خدمت رسانی به مردم و پاسخگو بودن است و این اصل، اساس ذاتی ایجاد این دستگاهها است.
وی ادامه داد: به واسطه ۳۰۰ وظیفه مهمی که برعهده شهرداری قم است مأموریت هایی تنظیم شده و در قالب یک سند چشمانداز و یک مجموعه برنامه عملیاتی قرار گرفته و در هر ۵ سال این برنامه بروز رسانی میشود.
محمدرضا خانی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری با برنامهریزی های صورت گرفته خدماتی را به مردم ارائه و با مشاهده بازخوردهای آن، نسبت به اصلاح و بهبود وضعیت اقدامات لازم را انجام میدهد.
وی با مخاطب قرار دادن کارکنان جدید، اضافه کرد: نخستین اقدام در راستای آشنایی شناخت انتظارات است تا بتوانید خود را با مجموعه کاری خود، تطبیق دهید و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهید.
معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی تصریح کرد: وظایف مدیریت شهری درمیان همه شهرداریها، فصل مشترک است و تفاوت شهرداری قم با دیگر شهرداریها، وجود حرم کریمه اهل بیت است و این شاخص دلیل ویژه بودن شهرداری قم است.
وی ادامه داد: مجموعه معاونت برنامهریزی و سرمایه انسانی در طول ۱۰ سال اخیر دچار تحولات عظیمی شد و تلاش کردیم رویکرد سنتی برنامهریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.
محمدرضا خانی با تاکید بر اینکه مسئولیتپذیری اصول اولیه رفتار سازمانی است، گفت: با توجه به قوانین مجموعه شهرداری و رفتار سازمانی، از شما انتظار میرود تا علاوه بر پیگیری امور، ایده و نظرات خود را به مافوق ارائه دهید وبه دنبال بازخورد آن باشید.
وی افزود: وفاداری و ایجاد تعهد سازمانی یکی از موضوعات مهم در مجموعه مدیریت شهری است و شهرداری نیازمند نیرویی مسئولیتپذیر است.
نظر شما