رضا خانهزاد یزدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به عنوان یکی از اسناد توسعه شهر در ۲۷ خرداد ماه توسط وزارت کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک به تصویب رسید که امیدواریم مدیریت شهری با استناد به نقشه راه برای آینده کوتاه، میان و بلند مدت شهر تصمیمگیری مناسبی داشته باشد.
وی با بیان اینکه ۱۴ محور مورد عارضهسنجی ترافیکی قرار گرفتهاند، افزود: طرحهای لازم برای نقاط حادثهخیز و مکانهایی که عبور عرضی عابرین و یا ترافیک در آنها با مشکل مواجه بود، تهیه و مصوبات آنها نیز اخذ شده است و بالغ بر ۵۰ کیلومتر طول مساحت محورهایی است که ممیزی ترافیک در آنها انجام میگیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: برای پروژه اتصال فاز پنج عمار یاسر به خیابان رسالت و میدان سپاه مطالعات لازم در حوزه حمل و نقل و ترافیک و همچنین حوزه عمرانی صورت گرفت تا بتوان حرکتهای ترافیکی را از قبل پیشبینی و برای آنها طرح متناسب تهیه کرد از جمله اینکه تقاطعهای چراغدار برای این طرح پیشبینی شده است.
وی در خصوص احداث پارکینگها در سطح شهر افزود: چنانچه برای نقاط مختلف شهر، ظرفیت کامل برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود، به ترافیک شهری و استفاده از خودروهای شخصی اهمیت داده شده است و ممکن است حمل و نقل عمومی تضعیف شود.
خانهزاد یزدی ادامه داد: باید نقاط بهینهای نیز برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شود که در همین راستا مطالعاتی با عنوان متودولوژی تأمین پارکینگ و دستیابی به شیوههای ساخت و توسعه پارکینگها در حوزه حمل و نقل انجام گرفته است.
وی با اشاره به تهیه زمین برای ساخت پارکینگ طبقاتی به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر تصریح کرد: ابتدا پارکینگهای طبقاتی اولویتدار به عرصه خواهد رسید و در کنار آن پارکینگهای سطحی نیز به صورت موضعی در محورهای شهری فعال میشوند.
معاون شهردار قم بیان کرد: کاربریهای سطح شهر نیاز به تولید و جذب سفر دارند که تاکنون از ضرایب خاص شهر تهران در مطالعات استفاده میشد اما اکنون این ضرایب را بومیسازی خواهیم کرد یعنی کاربریهایی که در این شهر قرار دارند، نیازسنجی شده و در سندهای بالادستی دقت مطالعات افزایش خواهد یافت.
نظر شما