به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شهرداری کرمان، محمدرضا یحییزاده در تشریح گزارش اقدامات انجامشده در شش ماه نخست سال جاری، با اشاره به تأمین اعتبار ۸۲ درصدی پروژههای شهری به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: ۲۴ پروژه عمرانی تأمین اعتبار شد و در حال اجرا است.
وی با اشاره به زیرسازی و آسفالت معابر شهری، افزود: مجموع آسفالت پیمانکاران تحتنظر شهرداری و سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری، به مساحت ۵۰۰ هزار متر مربع رسیده است که این میزان در شش ماه نخست امسال نسبت به پنج سال گذشته رکورد ویژهای محسوب میشود.
معاون حملونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان این میزان آسفالت را نتیجه تلاش و پیگیری شهردار برای تأمین قیر مورد نیاز سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: در شش ماه ابتدایی امسال، شش هزار و ۴۰۰ تن آسفالت برای لکهگیری معابر شهری اختصاص پیدا کرده و حدود ۷۰ هزار متر مربع از معابر با انجام لکهگیری، اصلاح و بهسازی شده است.
ارزیابی پویش آسفالت شهر کرمان
وی برگزاری پویش آسفالت با همکاری روابطعمومی و امور بینالملل شهرداری کرمان را خوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه اطلاعات و گزارشهای مربوط به معابر موجود در شهر و نظرات مردمی توسط معاونت حملونقل و امور زیربنایی شهرداری در حال پالایش است، تاکید کرد: با توجه به کسب نظرات مردم در پویش آسفالت، برای آسفالت معابر در سال آینده برنامهریزی بلندمدتی خواهیم داشت.
یحییزاده اضافه کرد: در صورتیکه معابر پیشنهادی مردم در خصوص آسفالت و روکش آسفالت معارضی با حفاری نداشته باشد، به عنوان برنامههای آینده و بلندمدت شهری در نظر گرفته میشود.
افزایش مساحت آسفالت معابر به یک میلیون متر مربع تا سال آینده
وی در خصوص اقدامات پیشبینی شده در شش ماه دوم سال جاری، با اشاره به زیرسازی و آسفالت معابر با در نظر گرفتن تغییرات جوی تصریح کرد: با توجه به پشتیبانی شهردار، تلاش میکنیم با ادامه روند افزایشی پیشرو، مساحت زیرسازی و آسفالت معابر شهر را به یک میلیون متر مربع در سال ۱۴۰۲ برسانیم.
معاون حملونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از برنامهریزی برای اجرای روشهای جدید روکش آسفالت در سال آینده خبر داد و گفت: روکش آسفالت بخشی از بزرگراه آیتالله خامنهای را به صورت پایلوت اجرا کردیم که در صورت موفقیت در استفاده از روش جدید، روکش بزرگراههای دیگر و معابر شهری در مساحت بالا را سال آینده انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه در رویکرد و روش جدید روکش آسفالت مواد مورد استفاده و نحوه اجرای روکش متفاوت خواهد بود، گفت: این روش با توجه به ترافیک شهری از نظر هزینه بهصرفه و از لحاظ سرعت و کیفیت نسبت به روش قبلی مناسبتتر است و پس از بررسی در سایر معابر اجرا میشود.
نظر شما