ضرورت بازدیدهای دوره‌ای مدیران مناطق برای جلوگیری از وقوع بحران در زمان بارش

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ضرورت دارد مدیران مناطق پانزده‌گانه شهری، بازدیدهای دوره‌ای و میدانی از سطح محلات با هدف رفع و اصلاح معابر مشکل‌دار داشته باشند، چرا که طبق پیش‌بینی‌ها، شاهد بارش‌های سنگین خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بقایی امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان اظهار کرد: ستاد بحران شهرداری اصفهان با حضور مدیران مناطق پانزده‌گانه شهری به منظور دادن هشدارها و تذکرات لازم در زمینه نقاط خطرآفرین که امکان آب‌گرفتگی و سیلاب را دارد، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم با پیش بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، بتوانیم در زمینه مدیریت بحران در سطح شهر اقدامات خوبی را انجام دهیم، افزود: یکی از موضوعاتی که مطرح است، بحث فرایندمداری در مدیریت بحران است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: بر این اساس طی دو سال گذشته سعی شده نقاط آب‌گرفتگی و حادثه‌خیز شهر پس از هر مرتبه بارش باران اعلام شود تا در بحران‌های بعدی امکان آمادگی، پیشگیری و مقابله و بازتوانی آن انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از نکات اساسی در هر بحران، اقدامات پس از بحران است، در لحظه مقابله بحران همه توان برای رفع بحران صرف می‌شود، اما پس از آن حتماً باید بازتوانی و اصلاح امور صورت گیرد.

بقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله پیشگیری از وقوع بحران هستیم، خاطرنشان کرد: مدیران مناطق پانزده‌گانه شهری، بازدیدهای دوره‌ای و میدانی از سطح محلات با هدف رفع و اصلاح معابر مشکل‌دار داشته باشند، چرا که طبق پیش‌بینی‌ها، شاهد بارش‌های سنگین خواهیم بود و این مجموعه بازدیدها و اقدامات اصلاحی مانع از هرگونه بحران شود.

وی عنوان کرد: لازم و ضروری است جلسات پیشگیری بحران در مناطق ۱۵ گانه تشکیل شود و اطلاعات بحران‌ها و مانورهای گذشته در هر منطقه شهرداری ثبت و ضبط شود که در صورت تغییر مدیران، این داده‌ها به مدیر جدید انتقال یابد چرا که در زمان وقوع بحران نمی‌توان اکتفا به اطلاعات ذهنی کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: درصدد تجهیز و به‌روزرسانی سیستم‌های بی‌سیم در سطح مناطق پانزده‌گانه شهری برای برقراری ارتباطات بین بخشی در زمان وقوع بحران هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی بخشی به نام «اداره کنترل و هماهنگی در خدمات شهری» گفت: در زمان‌هایی که شهروندان با سامانه ۱۳۷ تماس می‌گیرند و انتظار اجرا و عملیات در اسرع وقت در سطح شهر را دارند، مشکل در اسرع وقت از طریق پیام به مرکز فرماندهی بی‌سیمی اداره کنترل و هماهنگی در خدمات شهری (کد ۱۰۰) منتقل می‌شود و در این شبکه با خدمات شهری مناطق پانزده‌گانه ارتباط برقرار و بازخورد از این اقدامات از سوی شهروندان دریافت می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم نفراتی از کمیته اطلاع‌رسانی و اداره ارتباطات شهرداری اصفهان در مواقع وقوع بحران‌های شهری مثل آب‌گرفتگی معابر در کنار نیروهای خدمات شهری قرار داشته باشند و عملیات‌ رسانه‌ای لازم را برای تنویر افکار شهروندان در مقابله با رسانه‌های بیگانه و بدخواه داشته باشند.

کد خبر 695829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.