به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز چهارشنبه دوازدهم مهرماه در جلسه مشترک کمیسیونهای حمل و نقل و عمران و شهرسازی شورای رشت اظهار کرد: اساس تشکیل سازمان اتوبوسرانی ارائه خدمات به مردم است و بر اساس استانداردها به ازای هر دو هزار نفر جمعیت باید یک دستگاه اتوبوس فعالیت داشته باشد که در حال حاضر طی آماری که رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری رشت اعلام کرده است ظاهراً ۳۶ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است که معتقدم این واقعیت ندارد و از مجموع ۳۶ دستگاه اتوبوس حدود ۱۵ دستگاه آن خارج از محدوده شهر و به مجموعههای دیگر با هدف کسب درآمد اجاره داده شده است.
وی با بیان اینکه ما منتخبین مردم رشت هستیم و رفع نیاز و مشکلات شهروندان باید برای ما در اولویت باشد، افزود: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی رشت تعطیل است و هیچ ناظری در ایستگاهها حضور ندارد و شهروندان باید دقایق طولانی در ایستگاهها منتظر آمدن اتوبوسها باشند و این وسایل نقلیه عمومی با تأخیر به مردم خدمات رسانی میکنند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اتوبوسرانی باید خدمات رسانی به مردم در اولویت کار خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: رئیس سازمان حملونقل شهرداری رشت پس از خدمات رسانی و رفع نیاز شهروندان در حوزه اتوبوسرانی میتواند مابقی اتوبوس به منظور درآمدزایی اجاره دهد.
واثق کارگرنیا با بیان اینکه برخی از جایگاههای سی ان جی سطح شهر تعطیل هستند، تصریح کرد: این موضوع را در دست بررسی داریم و اعلام میکنم با توجه به نیازی که شهروندان رشت به اتوبوسها دارند، چنانچه این لایحه تصویب شود و اتوبوسهای رشت به منظور دریافت اجاره و درآمدزایی در اختیار دیگر مجموعهها قرار بگیرد بر علیه رئیس سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت اعلام شکایت میکنم.
وی به مشکلات حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: اگر به اندازه کافی اتوبوس در شهر نباشد شهروندان برای استفاده از خدمات ناوگان اتوبوسرانی با مشکل مواجه میشوند و هزینه ایاب و ذهاب مضاعف نیز بر شهروندان تحمیل میشود، بنابراین بنده مخالف این اقدام و تحمیل هر گونه هزینه مضاعف به مردم هستم.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید مرکز تعمیرات اتوبوس و مینی بوس در رشت راه اندازی شود، افزود: بسیاری از شهرهای کوچک استان گیلان، دارای تعمیرگاه به منظور ارائه خدمات تعمیرگاهی به اتوبوسها و مینی بوسها هستند اما شهر رشت به عنوان مرکز استان فاقد این مرکز است و بابت انجام تعمیرات اتوبوسها هزینه هنگفتی به شهر تحمیل میشود، در حالی که میتوانیم از ظرفیت تعمیرکاران بومی برای این منظور استفاده کنیم و در کنار ایجاد شغل برای شهروندان، از تحمیل هزینههای مضاعف جلوگیری کنیم.
نظر شما