حسن محمدحسینی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی ترافیک با حضور دانشآموزان منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی، مسئول امور آموزش و فرهنگ ترافیک با تعریف ترافیک مطلوب، نکات مهم ایمنی در عبور و مرور، واژههای مهم ترافیک، لزوم استفاده از کمربند ایمنی، تجهیزات ترافیکی نصب شده در سطح شهر و عوامل مؤثر در ایجاد ترافیک را برشمرد و مقررات راهنمایی و رانندگی مانند نحوه عبور از عرض خیابان، پیادهرو، توجه به مقررات ترافیکی و نحوه سوار و پیاده شدن از سرویس مدارس را به تفصیل شرح داد.
وی با اشاره به اینکه آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان یکی از اساسیترین مباحث مربوط به فرهنگسازی و زیربنای تصمیمها و اقدامات بعدی در این زمینه است، افزود: شهرداری باید آموزشهای ترافیکی به دانشآموزان را بهعنوان یکی از مهارتهای زندگی اجتماعی، وظیفه خود قرار دهد و از سنین پایین این آموزشها آغاز کند تا در ذهن کودکان نهادینه شود، زیرا آموزش ایمنی ترافیک بدون شک یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روشهای تغییر الگوهای رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک به شمار میرود.
مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش کودکان بهعنوان رکن اساسی اصلاح فرهنگ ترافیک، نقش بارزی در تغییر نگرش و باورهای رفتاری تردد و استفاده از معابر دارد و برای دست یافتن به این مهم، باید تغییرات و اصلاحاتی در زمینه نگرش و فرهنگ ترافیک ایجاد شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش میتواند منجر به توسعه آگاهی و ویژگیهای شخصیتی افراد و چگونگی توسعه اندیشه و کنار آمدن و پذیرش و تسلیم با واقعیتهای زندگی شود، در ارتقای فرهنگ ترافیک، ابزاری برای رشد و تقویت نهادینه کردن و احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی است که این فرایند در عرصه زندگی شهری باید با راهکارها و استراتژیهای کوتاه مدت و بلندمدت همراه باشد.
نظر شما