تولید سریال شهید خرازی و مستند شهید کاظمی در شبکه اصفهان

مسئول گروه تلویزیونی بسیج صداوسیمای استان اصفهان گفت: در حوزه دفاع مقدس صداوسیمای اصفهان، سریال شهید خرازی در مرحله فیلمنامه است و مستند شهید حاج احمد کاظمی در ۱۳ قسمت در مرحله تولید قرار دارد.

آزاده رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مستمر در زمینه دفاع مقدس، برنامه شهید آبروی محله است که در شهرها و روستاهای مختلف در حال تولید و پخش است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های در دست تولید، تهیه ۲۰ مستند از ۲۰ فرمانده شهید استان است که مستندهای شهید قربانعلی عرب، مهدی مظاهری، حاج اکبر آقابابایی و حسین روح‌الامین در مرحله تکمیل است.

این تهیه کننده تلویزیون تصریح کرد: شش مستند دیگر شهدا از جمله رسول هلالی، علی رضائیان، ابراهیم جعفرزاده، مصطفی طیاره، عبدالله میثمی و مصطفی ردانی‌پور در حال تولید است و ۱۰ مستند دیگر از جمله شهید جلال افشار در دست است که مرحله طرح و پیش‌تولید آن در حال انجام است.

رجبی با بیان اینکه در بحث فرماندهان، مستند یک فرمانده جانباز به نام محمدسلمانی در حال تولید است، تصریح کرد: مستند غلام‌حسین احمدپور هم تولید شده و به مرحله پخش رسیده است، با این حال تمام این‌ها قرار است روز ۲۵ آبان‌ماه، روز حماسه و ایثار اصفهان رونمایی شوند.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس ۳۵۰ برنامه گرافیکی به نام نیایش‌های آسمانی از فرازهای مناجاتی وصیت‌نامه شهدا، رونمایی شده که در زمان اذان صبح و اذان مغرب در حال پخش است، برنامه‌های دیگری نیز مانند مستند همسران شهدای مدافع حرم در ۱۳ قسمت و زنان جهادگر دفاع مقدس در ۱۰ قسمت، در حال پیش‌تولید است.

مسئول گروه تلویزیونی بسیج گفت: از کارهای بزرگ نیز می‌توان از سریال شهید خرازی که در مرحله فیلمنامه و مستند شهید حاج احمد کاظمی که در ۱۳ قسمت در مرحله تولید قرار دارد، نام برد.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که بحث جهاد تبیین را مطرح کردند، تلاش‌های زیادی برای تحقق این خواسته انجام شده، اما موانعی مانند مسائل مالی در مسیر تولید آثار ارزشمند و فاخر است و تلاش کرده‌ایم جمعی از کارگردانان و برنامه‌سازان و هنرمندان دغدغه‌مندی که در عرصه شهدا و دفاع مقدس می‌خواهند کار انجام دهند، به کار گیریم که به صورت یک قرارگاه جهادی در مسیر جهاد تبیین مشغول به کار شده‌اند.

رجبی در ادامه گفت: در روایت زندگی شهدا گاهی نمی‌توان به روایت اول تا آخر زندگی شهیدی پرداخت، بلکه یک مقطع زمانی اصلی از زندگی آن‌ها را انتخاب می‌کنیم و به آن مرحله از زندگی آن‌ها می‌پردازیم، مثلاً در مورد زندگی شهید آقابابایی به یک دوره ۱۵ ساله از اواخر دفاع مقدس تا زمان شهادت او پرداخته‌ایم که بخش عمده آن شامل بعد از دفاع مقدس و فعالیت او در بوسنی و فلسطین و یزد و کردستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد شهید عرب به بحث اخلاق و روابط خانوادگی او پرداخته‌ایم، درمورد شهید روح‌الامین که به خاطر فعالیت‌های او در آزادسازی و پاکسازی کردستان از دست گروهک‌های کومله و دموکرات، سیدالشهدای کردستان نام گرفت، به مقطع زندگی او در کردستان پرداخته‌ایم.

رجبی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در مورد شهدای دفاع مقدس در حال پخش است، مانند برنامه «صبحونه» و ویژه‌برنامه «چهارده صفر دو» که محتوای آن دعوت از پیشکسوت‌های دفاع مقدس است؛ حتی از ارامنه اصفهان که در دفاع مقدس حضور داشتند دعوت می‌شود و خاطراتشان را در برنامه تعریف می‌کنند.

وی افزود: به عنوان کمیته رسانه و ارتباطات، تمام فعالیت‌هایی که در زمینه دفاع مقدس شامل ساخت مستند، ساخت برنامه ترکیبی، تیزرها و تبلیغات و ساخت نماهنگ که در صداوسیما در حال انجام است، با پوشش کنگره شهدا انجام می‌شود و هنگامی که زمان کنگره قطعی شد، آن زمان تمام برنامه‌هایی که از الان کار تولید و پیش‌تولید آن‌ها در حال انجام است، پوشش داده می‌شود.

کد خبر 691741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.