شهرداری برای اجرای انضباط شهری قدرت اجرایی ندارد

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه شهرداری برای اجرای انضباط شهری قدرت اجرایی ندارد، گفت: وقتی برای ساماندهی وانت‌بارها و دست‌فروش‌ها اقدام می‌کنیم شهروندان مقابله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز_ سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با ارائه گزارش عملکرد شش ماهه به برنامه‌های شهرداری در ماه ربیع اشاره و اظهار کرد: غرفه‌های نشاط ربیع در سطح شهر برقرار است و جشنواره آش، جشن میلاد در سبزه میدان، جشن خانوادگی و جشن کودک نیز به مناسبت روز کودک برگزار می‌شود.

وی در توضیح به یکی از اعضای شورا در مورد کم‌کاری شهرداری در خصوص پل‌های هوایی با بیان اینکه تمام قطعات آسانسور پل‌های هوایی به سرقت رفته است، افزود: استاندارد پله‌برقی پل مقابل دادگستری را تأیید نمی‌کند.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه سه پل هوایی در دست اقدام است ادامه داد: آسانسور پل هوایی مقابل رفاه تا هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود.

وی با اذعان به اینکه طرح تفضیلی شهر ۷۰ هکتار را برای شهرداری تکلیف کرده است افزود: شهرداری منبع درآمدی برای آن ندارد و مراجع ذی‌ربط حقی را برای شهرداری تعیین نکرده است و وظیفه شورا ست که برای این منظور منابع تعیین کنند.

فیروزفر با تاکید بر اینکه شهرداری برای اجرای انضباط شهری قدرت اجرایی ندارد گفت: وقتی برای ساماندهی وانت‌بارها، دست‌فروش‌ها، سد معبرها و تکدی‌گری اقدام می‌کنیم همشهریان در مقابل شهرداری قرار می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در صحن علنی شورای شهر به انجام ۱۴ مورد رنگ‌آمیزی به مناسبت بازگشایی مدارس اشاره کرد.

شهردار زنجان ایجاد کانال عرضی و افزایش ظرفیت آب به کانال‌ها را از اقدامات دیگر شهرداری در شش ماهه نخست سال ذکر کرد و ادامه داد: در ۱۳۰ نقطه تعریض کانال، رفع انسداد و… صورت گرفته است و در حال حاضر برخی از محلات در منطقه سه از جمله کوچه رضا قلی در حال اجراست.

وی لایروبی ۶۷ کانال در سطح شهر خبر داد و گفت: با دو پیمانکار نیز قرارداد ایجاد کانال در مناطق ایثار و راه‌آهن بسته شده است.

فیروزفر با اشاره به اینکه از دو سه ماه پیش عملیات زمستانه و انجام تشریفات خرید تجهیزات انجام شده است اضافه کرد: یکصد و هشتاد دستگاه ماشین آلات و تجهیزات زمستانه مهیا شده است.

وی از آماده‌سازی هشتاد و پنج هزار کیسه نمک و ماسه برای عملیات زمستانه خبر داد.

کد خبر 690626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.