به گزارش خبرنگار ایمنا، دانشآموزان مهمترین سرمایههای کشور شناخته میشوند و تفاوتی بیان دانشآموزان عادی و استثنایی وجود ندارد؛ در واقع دانشآموزان استثنایی تنها نیازمند حمایتهایی بیشتر و فراهمسازی امکاناتی از جمله حمل و نقل مناسب هستند.
حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اظهار کرد: وزارت تعاون را کلیدیترین دستگاه و شریک راهبردی خودمان در آموزش و پرورش استثنایی میدانیم، زیرا هدف و مأموریت مشترک داریم و به ۱۰۵ هزار دانشآموز استثنایی در شش گروه معلولیت و ۵۰ هزار دانشآموز دارای اختلالات خدمترسانی میکنیم. ۱۰۵ هزار دانشآموز به صورت مستقیم در حال دریافت خدمات از وزارت تعاون و سازمان بهزیستی هستند و به دلیل اینکه مهارتآموزی و حرفهآموزی اساس آموزش در دوره متوسطه اول و دوم است، از همین رو با هر دو دستگاه تفاهم نامههای خوبی داریم.
وی افزود: دانشآموزان را مهمترین سرمایه و دارایی و باارزشترین و گرانقیمتترین سرمایه کشور میدانیم و تفاوتی بین دانشآموز استثنایی و عادی قائل نیستیم. وظیفه ما در دولت این است که راه را برای شکوفایی استعدادهای این دانشآموزان هموار کنیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در سند تحول گفته شده مدرسه محل تلاقی دولت و ملت در فرایند رشد و توسعه کشور است، گفت: آموزش و پرورش استثنایی در مدار توجه مسئولان کشور قرار گرفته است. ما در نقطه عطف تاریخی در توجه به آموزش و پرورش از سوی ارکان مختلف حاکمیت هستیم و دستگاههای دولتی و مردم نسبت به آموزش و پرورش توجه ویژهای دارند.
وی تصریح کرد: اقدامات بینظیر این دولت نسبت به آموزش و پرورش شرایطی فراهم کرد تا خدمات موثرتری ارائه شود؛ سازمان اداری استخدامی کشور حدود هزار ردیف استخدامی را در اختیار ما قرار داد تا نیروی کار درمانگر و گفتاردرمانگر جذب کنیم. در حال حاضر ۶۵۰ نیروی توانبخشی داریم و آزمون جذب یک هزار نیرو در مهرماه برگزار میشود.
طریفی ادامه داد: برای اولین بار در قانون بودجه کشور این دولت منابع دولتی برای ایاب و ذهاب دانشآموزان استثنایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ کرد و هیئت وزیران برای اولین بار در آئیننامه اجرایی حمل و نقل سرویس مدارس به موضوع دانشآموزان استثنایی و بحث ایاب و ذهاب رایگان آنها پرداخت و هفته گذشته این موضوع به دستگاهها ابلاغ شد.
وی با اشاره به پیشبینی مراکز جامع از دوره پیش دبستان با رویکرد مداخله به هنگام و ارائه خدمات به دانشآموزان گفت: اکنون ۸۱۱ مجوز مرکز جامع را در سطح کشور صادر کردیم و مراکز در حال استقرار هستند. از رشد و توسعه کمی آموزش و پرورش گذر کردیم و بحث کیفیتبخشی و کیفیت سازی آموزش را دنبال میکنیم.
حل مشکل سرویس مدرسه دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی جدید
محمد علوی زاده، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در خصوص آمادگی سازمان تاکسیرانی با آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: از ساعت چهار صبح امروز اول مهر، تاکسیهای پایتخت در پایانهها مستقر هستند و مدیران پهنهها نیز بر عملکرد تاکسیها نظارت میکنند.
وی با اشاره به استقرار تاکسیهای بیشتر در شش نقطه پر مسافر تاکسی، افزود: ثبتنام رانندگان تاکسی در سامانه وزارت کشور در حال انجام است و به زودی تأیید صلاحیت رانندگان نیز به پایان خواهد رسید.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص وضعیت سرویس مدارس دانشآموزان استثنایی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری با عنایت شهردار تهران مقرر شد که سرویس مدارس استثنایی شهر تهران توسط شرکت «خودرو سرویس» و در قرارداد با شهرداری تهران انجام شود.
وی با بیان اینکه بر این اساس «خودرو سرویس» قراردادی را با تاکسیرانی منعقد خواهد کرد تا نسبت به جابهجایی دانش آموزان استثنایی اقدام کند، گفت: در حال حاضر به مدارس تیپ مشخص، قراردادمان را ارائه کردیم و اولیا با خودرو سرویس قرارداد خواهند بست که تعدادی از اولیا این مهم را انجام داده و در حال تکمیل مابقی ثبتنامها هستیم.
نظر شما