۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
۱۱ سپتامبر؛ بی‌خبری، خوش‌خبری!

دور ماندن از اخبار می تواند خلق‌وخو را تا حد زیادی بهبود بخشد و موجب بهره‌وری بیشتر شود، اما اغلب حفظ چنین انگیزه‌ای کار دشواری است؛ ۱۱ سپتامبر، روز «بی‌خبری، خوش‌خبری» بهترین فرصت برای تجربه یک روز بدون خبر است!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه اخبار بخش مهمی از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد به طوری‌که جدایی از دنیای بی‌انتهای آن کار بسیار دشواری است زیرا حتی کوچک‌ترین تصمیمات زندگی‌ها نیز به اخبار وابسته شده است.

تاریخچه روز بی‌خبری، خوش‌خبری

فرضیه‌ای وجود دارد که بر اساس آن می‌توان عبارت «بی‌خبری، خوش‌خبری» را به چندین قرن پیش، یعنی در سال ۱۶۱۶ که پادشاه جیمز انگلستان آن را در یک نامه نوشت، نسبت داد. سپس در سال ۱۶۴۰، نویسنده انگلیسی جیمز هاولز به عبارت پادشاه در کتاب خود به نام «نامه‌های آشنا» اشاره می‌کند. اما این مفهوم در واقع حتی به دوران قدیمی‌تر از جیمز برمی‌گردد، زیرا این پادشاه در نوشته‌ای گفته است: «من طرفدار این ذهنیت ایتالیایی‌ها هستم که می‌گویند: بی‌خبری، خوش‌خبری است.»

هنوز ریشه صحیح روز بی‌خبری، خوش‌خبری مشخص نیست اما همین عبارت فرصتی را به مردم ارائه می‌دهد تا از تأثیرات منفی زندگی روزمره جدا شوند و به‌سادگی از لحظه حال لذت ببرند. این روز در قرن بیست‌ویکم در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت و اکنون هر سال توسط افرادی جشن گرفته می‌شود که تصمیم می‌گیرند تا روز بعد، سمت اخبار منفی نروند.

حال اینترنت را قطع و تلویزیون را خاموش کنید. یک بازی فکری بردارید یا در پارک قدم بزنید. اگر تا مدتی بتوانید سرگرمی‌های متفاوتی را انجام دهید، متوجه می‌شوید که فعالیت‌های بی پایان غیرخبری و سرگرم‌کننده زیادی در دنیا وجود دارد.

بی‌خبری، خوش‌خبری!

کد خبر 686634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.