مروری بر برنامه تلویزیونی و شبکه اربعین نوجوان

روایتگری مراسم اربعین به دست نوجوانان و معرفی این رویداد بزرگ به زبانی که مورد پذیرش قشر کم سن و سال جامعه که شاید اولین مواجهه‌شان با این مراسم باشد، لحن جدیدی را در برنامه‌سازی آیینی در شبکه اربعین نوجوانی به تصویر کشید.

به گزارش ایمنا، شبکه‌های مختلف تلویزیون در سال‌های اخیر با پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین نقش مهمی در فراگیر کردن این مراسم در بین عموم مردم داشتند؛ امسال هم با توجه به پیش‌بینی‌های متعدد درباره حضور چند میلیونی هم‌وطنان در مراسم پیاده‌روی اربعین، پیش‌بینی می‌شد که سازمان صداوسیما پوشش گسترده‌تری نسبت به سال‌های قبل از این حرکت بزرگ مردمی داشته باشد.

با توجه به اینکه صداوسیما از روزها قبل تدارک پوشش این مراسم میلیونی را در قالب برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی دیده بود، همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ویژه برنامه‌های مختلفی را در این ایام روی آنتن بردند.

رادیو اربعین که از سال ۱۳۹۷ هر سال نزدیک به این ایام کار خود را آغاز می‌کند امسال نیز از بیست‌وششم مردادماه از میدان هفت تیر برنامه‌های مناسبتی خود را آغاز کرد و تا پایان ماه صفر به کار خود ادامه خواهد داد؛ همه شبکه‌های تلویزیون نیز در ایام منتهی به اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) برنامه‌های مختلفی را روی آنتن بردند.

ارتباط زنده با مرزهای غربی کشور که زائرین برای ورود به کشور عراق راهی آن‌ها می‌شدند و اطلاع‌رسانی از آخرین اخبار دستگاه‌های اجرایی برای سهولت تردد و اسکان زائران مهم‌ترین بخش‌های این برنامه بود که مثل هر سال به صورت گسترده اجرا شد.

ابتکار برخی برنامه‌ها برای ارتباط با خادمان و موکب‌داران عراقی که در طول این ایام در خدمت زائران حسینی‌اند، باعث ایجاد فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته شده بود؛ شبکه سه امسال هم مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی را از شهر بصره تا کربلای معلی هر روز به صورت ارتباط میدانی پوشش داد.

نکته مهم مخاطب‌سنجی و انتخاب جامعه هدف در بینندگان و مخاطبان است که جزو مهم‌ترین ارکان برنامه‌سازی در هر بستری محسوب می‌شود زیرا می‌تواند به بهبود اثرگذاری تولیدات و ارتباط مؤثر بینجامد؛ در میان ویژه‌برنامه‌های مختلف تلویزیون که امسال مراسم میلیونی اربعین حسینی را پوشش دادند، شبکه امید نیز با پخش برنامه «اربعین نوجوانی» به سراغ مخاطبان نوجوانی رفت که امسال به عنوان اربعین اولی مخاطب یا شرکت کننده این همایش بزرگ حسینی بودند.

استفاده از مجریان هم سن و سال نوجوانان که باعث انس بیشتر برنامه‌ها با مخاطبان هدف می‌شود و روایت لحظه به لحظه از اتفاقات و اخبار این رویداد بزرگ ویژگی‌های مثبتی بود که اربعین نوجوانی شبکه امید توانست در این ایمان آن‌ها را روی آنتن ببرد.

روایتگری مراسم اربعین به‌دست نوجوانان و معرفی این رویداد بزرگ به زبانی که مورد پذیرش قشر کم سن و سال جامعه که شاید اولین مواجهه‌شان با این مراسم باشد، لحن جدیدی را در برنامه‌سازی آئینی در شبکه اربعین نوجوانی به تصویر کشید.

منبع: تسنیم

کد خبر 686150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.