امیر صفیخانی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نگاه ما به اهواز با جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر باید همچون نگاه به سایر کلانشهرها باشد. بر اساس آمار، روزانه یک میلیون و ۸۰۰ سفر در شهر اهواز انجام میشود.
وی افزود: با توجه به راهاندازی نشدن مترو و کمبود تعداد اتوبوسهای شهرداری، درصد بالایی از جابهجایی مسافران بر عهده سازمان تاکسیرانی، مسافربرهای شخصی غیرمجاز و وسایل نقلیه شخصی است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: در شهر اهواز برخلاف سایر کلانشهرها به رانندگانی که تاکسیهای فرسوده داشتند تسهیلات نوسازی داده نشد، در حالی که برای حفظ تناسب جمعیت و تعداد تاکسیها باید برای نوسازی تسهیلات آسان در نظر بگیریم.
صفیخانی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر نوسازی ناوگان انجام نشده است، اضافه کرد: از هزار و ۹۵۵ دستگاه تاکسی موجود، ۹۰ درصد آنها فرسوده و با عمر بالای ۱۱ سال است و بهطور کلی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز نیازمند پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات هستیم.
وی گفت: اسفندماه سال گذشته با همکاری بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی (ره) به ۳۶ راننده تاکسی، ۲۲۰ میلیون تومان وام چهار درصد پرداخت شد، این امر نشاندهنده این است که با تعامل میتوانیم اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنیم.
نظر شما