زائران از پرداخت بیعانه رزرو خودرو خودداری کنند

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با اشاره به کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه رزرو خودروی بین‌شهری، از طریق سایت‌های واسطه‌ای در فضای مجازی، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی عباسی‌کسانی امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آغاز پیاده‌روی اربعین و حرکت زائران به سمت مرزهای کشور برای عزیمت به عتبات عالیات، برخی از مجرمان با سوء‌استفاده از بستر ایجاد شده توسط وبگاه‌های واسطه‌گر و حجم انبوه آگهی‌های رزرو خودروی مسافربر بین‌شهری در این سایت‌ها از ناآگاهی زوار سوء‌استفاده و مبالغی را برای رزرو این خودروها از شهروندان دریافت می‌کنند.

وی افزود: در این روش، مجرمان سایبری با انتشار تصاویر غیرواقعی از خودرو و مدل آن نسبت به درج آگهی جعلی که معمولاً دارای قیمت‌های وسوسه‌انگیز و زیر قیمت بازار است، اقدام می‌کنند، پس از واریز وجه صاحب آگهی دیگر پاسخگوی آن‌ها نیست یا مشخصات خودرو با وسیله نقلیه‌ای که آگهی شده، متفاوت است.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زائران باید به این نکته توجه داشته باشند که قبل از واریز هرگونه وجه حتی مبالغ کم به‌عنوان بیعانه، از سلامت و صحت خودروی مورد نظر اطمینان حاصل و پرداخت وجه را به بعد از حضور در محل موکول کنند.

عباسی‌کسانی گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق وبگاه پلیس فتا اطلاع دهند یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

کد خبر 683162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.